صبور: تیم‌های دیگر ۱۲ مسابقه در سال دارند و ما فقط یک مسابقه

صبور: تیم‌های دیگر ۱۲ مسابقه در سال دارند و ما فقط یک مسابقه
شناسه خبـر : ۶۵۴۸۵ پنجشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۳

ورزشکاران سه‌گانه برای ورود به المپیک به هزار امتیاز نیاز دارند، ا ین در حالی است که بازیکنان ایران تنها دریک مسابقه بین المللی شرکت کرده‌اند که بهترین امتیاز آنها ۱۱۵ امتیاز است.

محمد علی صبور در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی موج خبر اظهار داشت:کسب سهمیه المپیک در رشته سه‌گانه کار بسیار سختی است. برای مثال ورزشکاران سه‌گانه برای این که سهمیه‌های المپیک را به دست آورند در بیش از 12 مسابقه بین المللی در یک سال  باید حضور در پیدا کنند تا بتوانند هزار امتیاز به دست بیاورند.

وی ادامه داد: در شرایطی که ورزشکاران سه‌گانه در دیگر کشورها، مسابقات بین المللی مختلف را تجربه می کنند، ورزشکاران ما در یک سال گذشته تنها در یک مسابقه حضور پیدا کرده‌اند که بهترین امتیازی که نصیب بازیکنان ما شد 115 امتیاز بود.

رئیس فدراسیون سه‌گانه خاطرنشان کرد: این موضوع تقصیر فدراسیون نیست. بودجه‌ای که در اختیار ماست، کفاف یک مسابقه را می‌دهد و نمی‌توانیم برای رقابت‌های مختلف تدارک ببینیم، البته بودجه فدراسیون ورزش‌های سه‌گانه صد درصد رشد داشته اماکف این بودجه آنقدر پایین بوده که حالا با افزایش بودجه ما باز هم با مشکلات زیادی روبرو هستیم.

صبور افزود: درطول سال‌هایی که رشته سه‌گانه در قالب یک فدراسیون مستقل فعالیت خود را شروع کرده، هیچ مسئولی به این فدراسیون نیامده تا از نزدیک فعالیت ورزشکاران این رشته را ببینند، البته جا دارد از نصرالله سجادی تشکر کنم که نگاه حمایتی به رشته ما داشته است.

وی به برنامه‌های این فدراسیون در نیمه دوم سال اشاره کرد و گفت: با توجه به این که در نیمه دوم سال رقابت‌های بین المللی برگزار نمی شود .مسابقات کشوری خود را در رده‌های سنی و در بخش بانوان و مردان و کلاس‌های استعدادیابی برگزار می‌کنیم.

صبور یادآور شد: با مصوبه وزارت ورزش و جوانان دو پایگاه استعدادیابی در شمال و جنوب کشور برپا خواهیم  کرد که در تابستان و زمستان فعالیت داشته باشیم. پایگاه شمال را دریکی از شهرهای سنقر یا میانه برگزار می‌کنیم و پایگاه تابستانه به احتمال زیاد در قشم خواهد بود.

رئیس فدراسیون سه‌گانه خاطر نشان کرد: ما استعدادها را شناسایی هم بکنیم به منابع سخت‌افزاری هم نیاز داریم. پایه اصلی ورزش سه‌گانه شنا است اما ما در شهرستان‌های خود استخری نداریم که ملی‌پوشان کشورمان بتوانند از آن استفاده کنند. برای مثال یکی از ملی‌پوشان ما در شهرستان بروجرد است. او برای تمرین استخری در اختیار ندارد و برای تمرین با هزینه‌های شخصی از استخرهای خصوصی استفاده می‌کند تا خود را آماده رقابت‌ها کنند.

انتهای پیام/

منبع خبر:تسنیم

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir