جلوگیری از تغییر کاربری ۲۱۲ مورد اراضی زراعی و باغی در لرستان

جلوگیری از تغییر کاربری ۲۱۲ مورد اراضی زراعی و باغی در لرستان
شناسه خبـر : ۱۴۱۳۸۲ سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۹

فرمانده یگان حفاظت امور اراضی لرستان گفت:از ۲۱۲ مورد تغییر کاربری غیر مجاز اراضی زراعی و باغی در فروردین ماه سال جاری جلوگیری شد.

به گزارش موج خبر لرستان ، سرهنگ مسلم مویدی با اعلام این خبر گفت از ۲۱۲ مورد تغییر کاربری غیر مجاز اراضی زراعی و باغی در فروردین ماه سال جاری جلوگیری شد.

فرمانده یگان حفاظت امور اراضی لرستان افزود: در این راستا ۲۱۲مورد تغییر کاربری غیرمجاز اراضی زراعی و باغی توسط گشت‌های یگان حفاظت امور اراضی استان شناسایی شد که خرم‌آباد با ۷۴ مورد بیشترین تغییر کاربری را به خود اختصاص داده است.

سرهنگ مویدی با اشاره به اینکه برخی از افراد سودجو برای خرید و فروش زمین‌های خارج از محدوده شهر یا روستا و ساخت‌وساز ویلا و مسکن در مزارع و باغ‌ها اقدام می‌کنند، تاکید کرد: این در حالی است که براساس قانون، هرگونه تغییر کاربری اراضی کشاورزی بدون مجوز سازمان جهاد کشاورزی ممنوع است و علاوه بر قلع‌ وقمع بناهای احداثی، با متخلفان طبق قانون برخورد خواهدشد.

فرمانده یگان حفاظت امور اراضی لرستان در پایان از مردم درخواست کرد در صورت مشاهده هرگونه تغییر کاربری غیرمجاز موضوع را به سامانه ۱۳۱ گزارشات مردمی اطلاع دهند یا با مراجعه با آدرس https://cms laoi.ir تخلف تغییر کاربری را ثبت و پیگیری کنند.

۴۶

منبع خبر:خبرآنلاین

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir