تیری آنری: آن وقت‌ها افسردگی داشتم و نمی‌دانستم!

تیری آنری: آن وقت‌ها افسردگی داشتم و نمی‌دانستم!
شناسه خبـر : ۱۳۰۴۴۲ سه شنبه ۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۰

تیری آنری افسردگی داشت ولی سالها طول کشید تا خودش متوجه مشکلات روحی خود بشود.

تیری آنری، مهاجم سابق آرسنال می‌گوید که در دورانی که فوتبال بازی می‌کرد افسرده بوده است. این بازیکن ۴۶ ساله با ۲۲۸ گل در ۳۷۷ بازی برای توپچی‌ها رکوردشکن بود و با فرانسه قهرمان جام جهانی ۱۹۹۸ و یورو ۲۰۰۰ شد.

آنری گفت: «در طول زندگی حرفه‌ای و از زمانی که به دنیا آمدم، حتماً افسردگی داشتم. آیا می‌دانستم؟ نه. آیا کاری برایش انجام دادم؟ نه. اما با روش خاص زندگی‌ام سازگار شدم.»

آنری اکنون مربی تیم زیر ۲۱ ساله‌های فرانسه است، همچنین در کادر مربیگری بلژیک کار می‌کرد و قبل از اینکه در اواخر سال ۲۰۱۹ هدایت مونترال ایمپکت را بر عهده بگیرد، موناکو را مربیگری می‌کرد. او می‌گوید در اوایل همه‌گیری ویروس کرونا تقریبا هر روز گریه می‌کرد.

و ادامه داد: «باید یک پا را جلو بگذارید و بعد بعدی را جلو بیاورید و راه بروید. این چیزی است که از بچگی به من گفته‌اند. من هرگز راه رفتن را متوقف نکردم، که اگر این کار را کرده بودم شاید متوجه مشکلات روحی‌ام می‌شدم. کووید شروع شد، راه رفتن متوقف شد، نمی‌توانستم.. اینجا بود که کم کم متوجه شدم.»

مهاجم سابق یوونتوس، موناکو و بارسلونا افزود: «من در مونترال در قرنطینه بودم و ندیدن بچه‌هایم برای یک سال سخت بود. اشک‌هایم سرازیر می‌شدند. دلیلش را نمی‌دانم ولی شاید مدت زیادی آنجا بودند و باید می‌ریختند.»

آنری گفت که رابطه با پدرش که به گفته خودش منتقد عملکردهایش بود، ممکن است روی او تاثیر گذاشته باشد. او گفت که پدرش خیلی نکته‌بین بود. «بچه که بودم همیشه می‌گفت: این کار را خوب انجام ندادی. واضح است که وقتی اغلب اوقات این جمله را می‌شنوی تا همیشه با تو باقی خواهد ماند.»

بیشتر بخوانید:

  • روز جادویی مایکل اوون چه روزی بود؟/ نه گلزنی مقابل آرژانتین و آلمان و نه توپ‌طلا!
  • اسطوره‌هایی که به تیم سابق‌شان بازگشتند/ از عقب‌گرد رونالدو به اولدترافورد تا حضور دوباره آنری و دروگبا در لندن

منبع خبر:خبرورزشی

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir