معرفی ۳۶۷ نفر متخلف مزارع گندم و برنج به دستگاه قضایی لرستان

معرفی ۳۶۷ نفر متخلف مزارع گندم و برنج به دستگاه قضایی لرستان
شناسه خبـر : ۱۲۹۱۹۱ یکشنبه ۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۳

رییس اداره محیط زیست و امنیت غذایی سازمان جهاد کشاورزی لرستان از معرفی ۳۶۷ نفر به محاکم قضایی که اقدام به آتش سوزی و کلش سوزی مزارع گندم و برنج کرده بودند خبر داد.

به گزارش موج خبر لرستان ، سید محسن عبدالهی در این باره به خبرنگار ما گفت: سال گذشته با همکاری اداره کل محیط زیست استان و در راستای حفاظت از اراضی کشاورزی و محیط زیست تعداد ۵۷ خانه محیط زیست در مراکز جهاد کشاورزی استان راه اندازی گردید .
وی افزود: این تعداد خانه محیط زیست که در همه مراکز جهاد کشاورزی استان راه اندازی شدند با هدف تعامل و همکاری با محیط زیست استان و برگزاری کلاسهای آموزشی برای کشاورزان و چگونگی و تبیین راهکارهای حفاظت از منابع خدادادی تشکیل و راه اندازی شد .
عبدالهی با بیان اینکه خانه های محیط زیست در جهاد کشاورزی استان نقش مهمی در حفاظت از محیط زیست ایفا می کنند اظهار داشت : از سال گذشته تاکنون تعداد ۳۶۷ نفر که اقدام به آتش سوزی در مزارع گندم و برنج سطح استان می نمودند شناسایی و با تشکیل پرونده به محاکم قضایی معرفی شدند .
رییس اداره محیط زیست و امنیت غذایی سازمان جهاد کشاورزی لرستان در ادامه با تاکید بر عدم استفاده از آبهای آلوده تصریح کرد: در همین راستا نیز تعداد ۵۰۰ نفر که از آبهای آلوده استفاده می کردند با همکاری محیط زیست ، آبفا و علوم پزشکی شناسایی و به محاکم قضایی جهت سیر مراحل قانونی معرفی گردیدند ‌ .
سید محسن عبدالهی در پایان تاکید کرد: استفاده از آبهای آلوده باعث آسیب جدی به مصرف کنندگان خواهد شد لذا در این زمینه نیز به کشاورزان هشدار داده میشود از استفاده این آبها جداً خودداری نمایند.
۴۶

منبع خبر:خبرآنلاین

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir