معرفی ۳۶۷ نفر متخلف مزارع گندم و برنج به دستگاه قضایی لرستان

شناسه خبر : ۱۲۹۱۹۱ یکشنبه ۱۰ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۱۳

رییس اداره محیط زیست و امنیت غذایی سازمان جهاد کشاورزی لرستان از معرفی ۳۶۷ نفر به محاکم قضایی که اقدام به آتش سوزی و کلش سوزی مزارع گندم و برنج کرده بودند خبر داد.

به گزارش موج خبر لرستان ، سید محسن عبدالهی در این باره به خبرنگار ما گفت: سال گذشته با همکاری اداره کل محیط زیست استان و در راستای حفاظت از اراضی کشاورزی و محیط زیست تعداد ۵۷ خانه محیط زیست در مراکز جهاد کشاورزی استان راه اندازی گردید .
وی افزود: این تعداد خانه محیط زیست که در همه مراکز جهاد کشاورزی استان راه اندازی شدند با هدف تعامل و همکاری با محیط زیست استان و برگزاری کلاسهای آموزشی برای کشاورزان و چگونگی و تبیین راهکارهای حفاظت از منابع خدادادی تشکیل و راه اندازی شد .
عبدالهی با بیان اینکه خانه های محیط زیست در جهاد کشاورزی استان نقش مهمی در حفاظت از محیط زیست ایفا می کنند اظهار داشت : از سال گذشته تاکنون تعداد ۳۶۷ نفر که اقدام به آتش سوزی در مزارع گندم و برنج سطح استان می نمودند شناسایی و با تشکیل پرونده به محاکم قضایی معرفی شدند .
رییس اداره محیط زیست و امنیت غذایی سازمان جهاد کشاورزی لرستان در ادامه با تاکید بر عدم استفاده از آبهای آلوده تصریح کرد: در همین راستا نیز تعداد ۵۰۰ نفر که از آبهای آلوده استفاده می کردند با همکاری محیط زیست ، آبفا و علوم پزشکی شناسایی و به محاکم قضایی جهت سیر مراحل قانونی معرفی گردیدند ‌ .
سید محسن عبدالهی در پایان تاکید کرد: استفاده از آبهای آلوده باعث آسیب جدی به مصرف کنندگان خواهد شد لذا در این زمینه نیز به کشاورزان هشدار داده میشود از استفاده این آبها جداً خودداری نمایند.
۴۶