شناسایی بیش از ۱۲ هزار لرستانی مشکوک به فشار خون

شناسایی بیش از ۱۲ هزار لرستانی مشکوک به فشار خون
شناسه خبـر : ۱۲۸۵۸۶ سه شنبه ۵ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۳

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: ۵ هزار و ۸۱۳ بیمار مشکوک به دیابت و ۱۲ هزار و ۹۱۷ بیمار مشکوک به فشار خون تاکنون در استان شناسایی شده است.

به گزارش موج خبر از خرم‌آباد، مریم کوشکی امروز در جلسه با مراقبان سلامت که در سالن جلسات دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد، با اشاره به اینکه جمعیت گروه هدف پویش ملی سلامت در لرستان یک میلیون و ۱۲۶ هزار و ۵۸۹ نفر است، اظهار کرد: تاکنون ۷۰۳ هزار و ۶۸۵ هزار نفر از گروه سنی ۱۸ سال به بالا در استان معادل ۶۲ درصد جامعه هدف استان، غربالگری فشارخون و دیابت شده‌اند.

به گفته وی در این پویش تاکنون ۴۱هزار و ۵۸۵ بیمار مبتلا به پره دیابت و ۱۲۲ هزار و ۵۹۸ نفر بیمار مبتلا به پیش فشارخون در لرستان شناسایی شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: همچنین پنج هزار و ۸۱۳ بیمار مشکوک به دیابت و ۱۲ هزار و ۹۱۷ بیمار مشکوک به فشار خون نیز تاکنون در استان شناسایی شده است.

کوشکی خاطر نشان کرد: همشهریان بالای ۱۸ سال در فرصت باقیمانده تا ۱۵ دی می‌توانند برای تکمیل پرونده سلامت الکترونیک و غربالگری دیابت و فشارخون با همراه داشتن کارت ملی و به‌صورت ناشتا به مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی مراجعه کنند.

پایان پیام/

منبع خبر:فارس

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir