انعقاد تفاهم‌نامه مشترک اداره کل محیط زیست لرستان و امور عشایر استان

انعقاد تفاهم‌نامه مشترک اداره کل محیط زیست لرستان و امور عشایر استان
شناسه خبـر : ۱۴۱۸۵۵ چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۰

تفاهم نامه همکاری بین اداره کل حفاظت محیط زیست استان و امور عشایر استان منعقد گردید .

به گزارش موج خبر لرستان ،به منظور ایجاد زمینه‌های مناسب همکاری در برنامه‌های حفاظت از محیط زیست و بهره‌گیری از توانایی‌ها و امکانات آموزشی زیست محیطی تفاهم‌نامه همکاری اداره کل حفاظت محیط زیست و اداره کل امور عشایر استان لرستان به امضاء رسید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان لرستان، در مراسمی با حضور مدیران کل حفاظت محیط زیست و امور عشایری استان لرستان و به منظور ایجاد زمینه‌های مناسب همکاری در برنامه‌های آموزشی حفاظت از محیط زیست در بین جوامع عشایر استان، تفاهم نامه همکاری دو جانبه به امضاء رسید.

علی سالاروند مدیرکل حفاظت محیط زیست استان لرستان در این خصوص گفت: با توجه به اینکه اداره کل حفاظت محیط زیست استان لرستان بعنوان پرچم دار آموزش عشایر در سطح کشور انتخاب شده است و جز اولین استان‌هایی است که این طرح را آغاز نموده است لذا این تفاهم نامه همکاری فی ما بین حفاظت محیط زیست و امورعشایر استان منعقد و به امضاء رسید.

سالاروند افزود: امضای تفاهم‌نامه همکاری آموزش زیست محیطی عشایر گامی موثر در اشاعه فرهنگ مشارکت جمعی در حفاظت از محیط زیست است که ارتقای سواد و اخلاق زیست محیطی خصوصاً در بین جوامع محلی را در پی خواهد داشت.

سالاروند با اشاره به اینکه در قرن حاضر، حفاظت از محیط زیست و جلوگیری از تخریب آن به عنوان یکی از شاخص‌های مهم توسعه یافتگی کشورها محسوب می شود، گفت: این موضوع در اصل ۵٠ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران که حفاظت از محیط زیست وظیفه ملی و همگانی برشمرده‌ است، به خوبی نمایان است.

در پایان ضمن تأکید طرفین بر اجرای مفاد این تفاهم‌نامه، مقرر شد؛ تمام عشایر استان تحت آموزش زیست محیطی قرار گیرند و اداره کل حفاظت محیط زیست استان وظیفه تهیه محتواهای آموزشی متناسب با عشایر و توزیع و تشریح در گردهمایی‌ها و همایش‌های سالانه‌ عشایر را بر عهده گرفت.

۴۶

منبع خبر:خبرآنلاین

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir