سعید جلیلی: سهم موثر لرستان در صادرات محصولات کشاورزی به کشورهای منطقه

سعید جلیلی: سهم موثر لرستان در صادرات محصولات کشاورزی به کشورهای منطقه
شناسه خبـر : ۱۲۵۲۲۶ دوشنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۱

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: استان لرستان می‌تواند سهم موثری را در صادرات صیفی‌جات به کشورهای منطقه داشته و باعث افزایش اشتغال، ارزآوری، رشد و ارتقا سطح درآمد استان و مردم منطقه شود.

به گزارش موج خبرس از خرم‌آباد، سعید جلیلی ظهر امروز در حاشیه سفر به لرستان و بازدید از گلخانه خرم‌آباد، تصریح کرد: مجموعه ۵۵ قطعه‌ای گلخانه دیناروند، نمونه‌ای از  ظرفیت‌های لرستان در بخش کشاورزی است.

وی خاطرنشان کرد: در کنار وجود ظرفیت‌های خوب در استان، فرصت‌های مطلوبی نیز در عرصه اقتصاد منطقه داریم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام عنوان کرد: با توجه به اتفاقات صورت گرفته و نوع ارتباط با کشورهای اروپایی، یکی از رقبای ایران در عرصه واردات به روسیه کنار گذاشته شده است.

وی افزود: استان لرستان می‌تواند از این فضا و فرصت پیش آمده، سهم موثری را در صادرات صیفی‌جات به این کشور و سایر کشورها داشته باشد و باعث افزایش اشتغال، ارزآوری، رشد  و ارتقا سطح درآمد استان و مردم منطقه شود.

جلیلی گفت: کارهای خوب زیادی در استان صورت گرفته است اما این موارد کافی نیست و نباید به حداقل‌ها اکتفا کرد بلکه باید قله را مدنظر داشته باشیم تا استان حداکثر استفاده را از ظرفیت های خود و فرصت‌های اقتصادی بین المللی داشته باشد.

وی اظهار کرد: در این راستا نیز دولت، دستگاه‌های مربوطه و بانک‌ها کمک کنند تا استان به نقطه و هدف برنامه‌ریزی شده خود دست پیدا کند.

پایان پیام/

منبع خبر:فارس

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir