بازگشت عنوان‌دار ۹۷ کیلوگرم جهان به چرخه المپیک؛ محمدیان از مسابقات استانی استارت زد

بازگشت عنوان‌دار ۹۷ کیلوگرم جهان به چرخه المپیک؛ محمدیان از مسابقات استانی استارت زد
شناسه خبـر : ۱۲۲۶۶۶ جمعه ۲۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۰

عضو تیم ملی کشتی آزاد کشورمان در بازی‌های المپیک توکیو که در چرخه مسابقات جهانی ۲۰۲۳ غیبت داشت، استارت خود را برای حضور در چرخه المپیک از انتخابی استانی زد.

به گزارش موج خبر، مسابقات انتخابی استان مازندران برای معرفی تیم شرکت‌کننده در مسابقات قهرمان کشوری از صبح روز گذشته (25 آبان) در پنج وزن 57، 65، 74، 86 و 97 کیلوگرم در سالن دانشگاه آزاد بابل آغاز شد که به ترتیب علی مومنی، محمدرضا باقری، عادل پناهیان، علی شکوری و محمدحسین محمدیان در این پنج وزن قهرمان شدند. امروز نیز این رقابت‌ها در اوزان 61، 70، 79، 92 و 125 کیلوگرم پیگیری خواهد شد.

فینال وزن 97 کیلوگرم بین محمدحسین محمدیان و احمد بذری به انجام رسید که محمدیان کشتی‌گیر کهنه‌کار این وزن و دارنده مدال برنز جهان از سد احمد بذری گذشت و سهمیه شرکت در مسابقات کشوری را به دست آورد.

محمدیان که در بازی‎های المپیک 2020 توکیو و همچنین مسابقات جهانی 2022 بلگراد نماینده 97 کیلوگرم کشتی آزاد کشورمان بود و البته با وجودی که در هر دو مسابقه شانس مسلم کسب مدال محسوب می‌شد و عملکرد غیرمنتظره‌ای داشت، سال گذشته به دلیل آنچه مصدومیت عنوان کرد، در مسابقات کشوری و انتخابی جام تختی غیبت داشت و بعد از آن سهمیه شرکت در جام تختی به او داده نشد. محمدیان به این ترتیب چرخه سال 2023 را از دست داد که مجتبی گلیج راهی بلگراد شد و او هم نتوانست مدالی کسب کند.

این کشتی‌گیر ساروی به این دلیل که سهمیه شرکت در مسابقات کشوری را نداشت، از رقابت‌های استانی استارت زد و سهمیه را گرفت.

مسابقات قهرمان کشوری اولین مرحله از چرخه انتخابی تیم ملی کشتی آزاد در سال 2024 خواهد بود.

انتهای پیام/

منبع خبر:تسنیم

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir