هشدار شیوع وبا در لرستان/ لزوم رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی

هشدار شیوع وبا در لرستان/ لزوم رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی
شناسه خبـر : ۱۱۴۹۸۹ یکشنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۵

معاون دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به اینکه شیوع بیماری وبا برای استان یک خطر بالقوه است، بر ضرورت رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی توسط مردم و زائران اربعین تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار موج خبر، مریم کوشکی امروز یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به مثبت شدن ۲۵ مورد بیماری وبا در استان کرمانشاه، شیوع این بیماری برای استان لرستان یک خطر بالقوه است.

وی ادامه داد: از ابتدای سال تا کنون موارد مثبت زیادی از این بیماری در کشور عراق و استان‌های همجوار این کشور با مرزهای ایران گزارش شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان تصریح کرد: با توجه به در پیش بودن مراسم پیاده روی اربعین و تردد جمعیت زیادی از زائرین از داخل استان، معاونت بهداشت دانشگاه ضمن توصیه به رعایت دقیق شیوه نامه‌های بهداشتی توسط مردم و زائران، آمادگی لازم برای مراقبت، نظارت و آموزش به مردم و زائران در استان را دارد.

کوشکی گفت: بیماری وبا همیشه جوامعی که شرایط بهداشتی مناسبی ندارند را تهدید می‌کند.

وی افزود: دقت در سلامت آب و مواد غذایی و استفاده مناسب از سرویس‌های بهداشتی همچنین شستن دست‌ها با آب و صابون بعد از هر بار استفاده از توالت بسیار الزامی است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان عنوان کرد: رعایت این نکات بهداشتی توسط زائرین نیز بسیار حیاتی است.

وی بیان داشت: وبا بیماری واگیر دار عفونی است که اصلی ترین علامت آن اسهال حاد و ناگهانی آبکی است و فقط در انسان ایجاد بیماری می‌کند، این بیماری یکی از بیماری‌های واگیر با قابلیت ایجاد همه گیری بزرگ برای انسان‌ها بوده و قدرت آن در مبتلا کردن ناگهانی تعداد زیادی از افراد جوامع است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان افزود: در موارد شدید و بدون درمان در عرض چند ساعت منجر به مرگ انسان می‌شود، هر فردی که دچار اسهال ناگهانی و آبکی باشد مشکوک به وبا تلقی می‌شود و آزمایش مدفوع از نظر و بای التوری بایستی برای وی انجام شود، تشخیص قطعی بیماری با انجام آزمایش مدفوع و شناسایی عامل بیماری در آن امکان پذیر است.

منبع خبر:مهر

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir