زنان و مردان در آزادسازی خرمشهر در کنار هم جنگیدند

زنان و مردان در آزادسازی خرمشهر در کنار هم جنگیدند
شناسه خبـر : ۱۱۳۹۱۴ چهارشنبه ۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۱

  مدیرکل زندان های لرستان گفت : ما به عنوان میراث داران کسانی که جان خود را فدا کردند و به مقام شهادت رسیدند وامنیت را به ارمغان آوردند مسئولیم

به گزارشموج خبر لرستان، به مناسبت سالروز آزادی خرم شهر وبز بزرگداشت ویادخاطره قاری برجسته قرآن کریم محمد حسین نظری کرمانشاهی از کارکنان ساعی زندان های استان لرستان ویژه برنامه ای با حضور دادستان عمومی وانقلاب مرکز استان ومسئولین قضایی وستادی زندان های لرستان در زندان مرکزی خرم آباد برگزار شد.

در ابتدا تئاتر خیابانی غم نامه ناصر با بازی محمد قائد بازیگر پیشکسوت تئاتر لرستان در نقش آزاده سرافراز هشت سال دفاع مقدس ودر خصوص به حاشیه رفتن ارزش های اصیل انقلاب اسلامی در زندگی امروز پرداخته شد ومورد تحسین حضار واقع شد.این نمایش خیابانی دارای مقام نخست در هنرهای نمایشی زندان های کشور است .

شاهون وند با اشاره به رشادت های رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس اظهار داشت:در آزادسازی خرمشهر مردان ،زنان وجوانان در کنار یکدیگر جنگیدن، جان دادند اما نگذاشتند یک وجب از خاک کشور از دست برود وبه دست دشمنان بی افتد.

وی افزود:شهدا جان خود را برای حفظ امنیت این کشور فدا کردند وجانفشانی آنان بود که امروز ابرقدرت های جهانی جرات نزدیک شدن به مرزهای کشور را ندارند بنابراین می بایست ادامه دهنده راه شهدا باشیم.

دادستان مرکز استان با اشاره بر نقش تاثیر گزار تاتر غم نامه ناصر در زندان گفت:در روزگاری که حجمه رسانه های غربی بر کشور وارد شده کارهای ارزشمندی همچون نمایش غم نامه ناصر دارای اهمیت ویژه ای است.

عبدالمجید کشوری مدیرکل زندان های لرستان نیز ضمن اشاره به فقدان حسین نظری کرمانشاهی قاری برجسته واز کارکنان خدوم زندان های لرستان را به جامعه قرآنی وزندانبانی کشور تسلیت خود را ابراز نمود و اظهار داشت:امروز دشمنان ایران اسلامی ذلیل ودرمانده شده اند دشمنی که درهشت سال دفاع مقدس قصد بر دست درازی بر مرزهای ایران اسلامی داشت وناکام ماندوامروز بزدلانه وناجوانمردانه شهید صیاد خدایاری از رزمندگان مدافع حرم را درب منزلش مظلومانه شهید می کند.

کشوری افزود: مردم در دوران دفاع مقدس با حکم ولی فقیه از خرمشهر دفاع کردند وتعداد شهدا به قدری افزایش یافت که مقام معظم رهبری از خرمشهر به خونین شهر یاد کردند اما مردم خرمشهر مقاوم وبا روحیه جهادی و توکل بر خدا در مقابل دشمنان ایستادند ونتیجه آن آزادی وآزادگی در سوم خرمشهر بود که مثال زدنی ودر حافظه تاریخ ثبت شده است.

کشوری گفت:ما به عنوان میراث داران کسانی که جان خود را فدا کردند و به مقام شهادت رسیدند وامنیت را به ارمغان آوردند مسئولیم ،امروز دشمنان به توانایی های جمهوری اسلامی آگاهی کامل دارند ومیدان جنگ را از طریق فضای مجازی پیگیری می کند درحال حاضر جنگ، جنگ افکار واندیشه هاست که به آن به عنوان شبیخون فرهنگی نام برده اند .دشمن از راه رسانه قصد بر نفوذ فرهنگی به افکار وعقاید جوانان دارد که در همین راستا بصیرت افزایی وآگاهی امری ضروری است .
در پایان از عوامل نمایش نامه غمنامه ناصر توسط مدیرکل زندان های ومسئولین قضایی استان تقدیر وتشکر شد

منبع خبر:خبرآنلاین

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir