سند اقدام مشترک آموزشی شهرداری تدوین می‌شود

سند اقدام مشترک آموزشی شهرداری تدوین می‌شود
شناسه خبـر : ۱۱۰۰۷۴ سه شنبه ۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۸

نایب رئیس شورای اسلامی شهر خرم آباد گفت: تفاهم‌نامه‌ای بین فنی و حرفه ای و شهردای خرم آباد در خصوص امکان یک سند اقدام مشترک آموزشی منعقد خواهد شد.

به گزارش موج خبر، مجید دریکوند با بیان اینکه جلسه‌ای با مدیر کل جدید و معاونین فنی حرفه‌ای لرستان در زمینه آموزش‌های لازم به کارکنان شهردای و مردم برگزار شد، اظهار داشت: در این دیدار در خصوص زمینه‌های مشترک همکاری گفت وگو شد و مباحث همکاری شورای شهر و شهرداری خرم‌آباد با اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای لرستان حول دو محور بود، آموزش پرسنل شهرداری خرم‌آباد با جمعیتی بالغ بر هزار و ۶۰۰ نفر با احتساب نیروهای شرکتی و بخش دوم آموزش‌های عمومی برای شهروندان بود.

وی با بیان اینکه ظرفیت‌ها و امکانات موجود دو طرف مورد بررسی قرار گرفت اظهار داشت: توافق شد تفاهم‌نامه‌ای بین دو دستگاه تنظیم شود و علاوه بر آن در صورت امکان یک سند اقدام مشترک آموزشی تدوین کنیم که طی این سند کارهایی را که قرار است انجام دهیم، بنویسیم و تبدیل به سند اقدام مشترک کنیم.

نایب رئیس شورای شهر خرم‌آباد آموزش‌های تخصصی برای پرسنل را اولویت اصلی عنوان کرد و گفت: البته با اولویت نیازهای شهرداری، مثلاً دوره‌های تخصصی «جی ای اس» یا دوره‌های خاص برای مأمورین بازدید و دوره‌هایی از این دست که می‌تواند کمک کند ایرادات و اشتباهات به کمترین میزان خود برسد و در نهایت منجر به رفع مشکلات مردم شود.

دریکوند با بیان اینکه برای شهروندان یک پکیج آموزشی در نظر گرفته می شود تصریح کرد : در قالب آموزش‌های رایگان، برای مردم هم یک پکیج آموزشی از طرف شهرداری تعریف شود و با مشارکت فنی و حرفه‌ای استان انجام شود، به نحوی که محله‌ها را از طریق سرای محلات، با اولویت انتخاب کنیم و پکیج‌های آموزشی مرتبط با نیاز هر محله تدوین شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در خصوص واکاوی مشکلات شهری از منظر آموزش نیز قرار شد در مرکز پژوهش‌ها و شورای راهبردی شورای شهر با کارشناسان فنی و حرفه‌ای نشست‌های مشترکی برگزار شود بیان داشت: مسیرهای جدیدی در این نشست‌ها می‌توانیم پیدا کنیم و آموزش‌های لازم را طراحی کنیم که شهرداری و فنی و حرفه‌ای می‌توانند با همکاری یکدیگر سطح توانمندی و مهارت مردم در موضوعات شهروندی را بالا برد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر خرم‌آباد به آموزش‌هایی که منجر به کارآفرینی می‌شود اشاره کرد و گفت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته ، در بحث تقویت زنان خانه‌دار و مشاغل خانگی، آموزش دست فروشان و … برنامه هایی در دستور کار قرار گرفت و اگر جامعه هدف مشخص شود قطعاً می‌توانیم به مطلوب برسیم وگرنه برگزاری یک سری کلاس مقدماتی بی هدف دستاوردی به دنبال نخواهد داشت.

انتهای پیام/

منبع خبر:ایلنا

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir