امسال ده هزار تن صیفی جات و سبزیجات از گلخانه‌های استان لرستان برداشت می‌شود

امسال ده هزار تن صیفی جات و سبزیجات از گلخانه‌های استان لرستان برداشت می‌شود
شناسه خبـر : ۱۰۹۸۹۶ پنجشنبه ۳۰ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۹

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: سالانه ۱۰ هزار تن گوجه، خیار و فلفل دلمه‌ای از گلخانه‌های استان برداشت می‌شود.

به گزارش موج خبر ، "اسفندیار حسنی مقدم" با اشاره به اینکه توسعه کشت محصولات گلخانه‌‌ای  یکی از اولویت‌های سازمان جهاد کشاورزی است، عنوان کرد: سطح زیر کشت گلخانه‌ای استان ۷۲ هکتار است که از این میزان ۴۹ هکتار به کشت صیفی و سبزیجات شامل گوجه، خیار و فلفل دلمه‌ای اختصاص دارد.

وی افزود: از این سطح سالانه ده هزار تن محصول برداشت می‌شود که حداقل ده برابر تولید در فضای آزاد است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: ۲۲ هکتار نیز به کشت گل و گیاهان زینتی اختصاص پیدا کرده و سالانه حدود ده میلیون شاخه گل بریده برداشت می‌شود.

حسنی مقدم با اشاره به اینکه ، یک و نیم هکتار نیز به کشت گیاهان دارویی به ویژه آلوئه ورا  اختصاص دارد که سالانه ۸۰ تن برداشت می‌شود ، اظهار داشت: تولید حداقل ده برابری، کاهش مصرف آب، اشتغال و  توجیه اقتصادی از مزایای کشت گلخانه‌ای است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با بیان اینکه ۱۲ شهرک گلخانه‌ای با مساحت ۴۳۰ هکتار هم آماده واگذاری به سرمایه‌گذار و هلدینگ‌های اقتصادی است، افزود: امیدوارم در سال‌های پیش رو شاهد جهش در تولیدات گلخانه‌ای استان باشیم.

حسنی مقدم با اشاره به اینکه سازمان جهاد کشاورزی آماده ارائه مجوز به متقاضیان کشت گلخانه‌ای است، گفت:  پرداخت تسهیلات با نرخ کم و دوره بازپرداخت طولانی را هم داریم، البته اکنون با محدودیت منابع مالی مواجه هستیم اما رفع مشکل را در دستور خود قرار داده‌ایم.

وی در خصوص بازاریابی و صادرات محصولات گلخانه‌ای نیز توضیح داد: با توجه به کیفیت و استانداردهای لازم بقایای سموم و کودشیمیایی محصولات گلخانه‌ای استان بازار هدف  خارج از کشور است و در این خصوص مشکلی نداریم.

انتهای پیام/

منبع خبر:ایلنا

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir