رونق ورزش‌های آبی و تشکیل کارگروه ویژه، حاصل سفر وزیر ورزش به لرستان

رونق ورزش‌های آبی و تشکیل کارگروه ویژه، حاصل سفر وزیر ورزش به لرستان
شناسه خبـر : ۱۰۷۴۳۸ یکشنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۳

خرم‌آباد - سید حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان روز شنبه ۲۲ آبان، در سفر یکروزه به لرستان ضمن بازدید میدانی از وضعیت ۶ شهرستان بر تجهیز امکانات و فضاهای ورزشی این استان تاکید کرد و در خصوص راه اندازی سایت قایقرانی و ورزش های آبی الیگودرز و تشکیل کارگروه ویژه بررسی مشکلات پلدختر قول مساعد داد.

به گزارش موج خبر وزیر ورزش و جوانان صبح روز شنبه با ورود به بروجرد ضمن افتتاح مجتمع ورزشی تفریحی المپیک زاگرس (موج های آبی) این شهرستان از برخی طرح‌های ورزشی در دست ساخت بازدید کرد و از نزدیک در جریان روند پیشرفت و مشکلات آنها قرار گرفت.

سجادی با حضور در سایت مسکن مهر بروجرد، در جریان احداث مجموعه ورزشی این سایت قرار گرفت و همچنین از محل احداث زمین چمن مصنوعی میدان ایثار بازدید و دستورات لازم را برای رفع مشکل و موانع این طرح ها صادر کرد.

سجادی همچنین در ورزشگاه شهید علی بیات بروجرد حضور یافت، از تجهیزات و روند نوسازی این ورزشگاه نیز بازدید کرد و پیگیر مطالبات حوزه ورزش و هیات‌های ورزشی شهرستان شد.

وزیر ورزش و جوانان در سفر خود به بروجرد تاکید کرد تسریع در اتمام طرح‌های نیمه کاره و تلاش برای رفع کاستی و نواقص حوزه ورزش لرستان از برنامه‌های اولویت‌دار قبل از سفر رییس جمهوری به این استان  است که در این راستا تلاش می شود با استفاه از تبصره ها و قوانین بهره برداری، در اتمام برخی طرح های ورزشی لرستان تا قبل از سفر رییس جمهوری به این استان تسریع شود.

دورود، پس از بروجرد دورود دومین مقصد وزیر ورزش و جوانان در لرستان و ماحصل این سفر آغاز عملیات اجرایی و ساخت سالن ۲ هزار نفری دورود بود.

سالن ورزشی ۲ هزار نفری شهرستان دورود با مساحت چهار هزار و ۵۰۰ متر مربع و یکهزار و ۷۰۰ متر مربع محدوده داخل سالن، قابلیت میزبانی رقابت های ملی و بین المللی را خواهد داشت.

اعتبار مورد نیاز برای تکمیل و بهره برداری از این سالن ۴۰ میلیارد تومان برآورد شده که اعتبار مصوب آن برای آغاز طرح ۲میلیارد و ۷۰۰میلیون تومان می باشد.

گفتنی است سجادی در سفر به دورود از ورزشگاه چغابهرام این شهرستان نیز بازدید کرد، این ورزشگاه پنج هزار نفری در سال ۹۱ با کارفرمایی شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کلنگ زنی شده است.

این پروژه در مساحتی به اندازه ۱۴ هزار مترمربع مربع احداث شده است و زیربنای فضای سرپوشیده آن نیز یکهزار و ۳۰۰ مترمربع می باشد، که دارای یک زمین چمن مصنوعی به متراژ هشت هزار متر مربع، پیست دو و میدانی، سکوی تماشاگران، ۲ رختکن به مساحت ۳۶۰ متر مربع و سرویس بهداشتی است.

بازدید از ورزشگاه تختی ازنا مقصد سوم وزیر ورزش و جوانان بود، سجادی در چهارمین مقصد سفر خود به لرستان راهی الیگودرز شد و سد حوضیان این شهرستان را به منظور توجه و گسترش همچنین شناسایی ظرفیت ورزش های آبی بررسی کرد.

به گفته سجادی سایت قایقرانی در سد حوضیان الیگودرز راه اندازی می شود تا تیم ملی قایقرانی کشور بتواند از این ظرفیت مناسب با تدابیر فنی استفاده کند.

سید حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان در پنجمین مقصد، با حضور در خرم آباد از سالن ورزشی دوومیدانی شهید سید ناصر کریمی مجموعه دهکده المپیک مرکز لرستان بازدید کرد و پس از آن راهی پلدختر شد.

سجادی در ششمین مقصد خود به پلدختر سفر کرد و ضمن بازدید با حضور در مجموعه ورزشی شهید سرمالیان پلدختر در جریان مسایل و مشکلات زیرساخت های ورزشی این شهرستان قرار گرفت، پس از آن در بازدید از زیرساخت های ورزشی ابتدا از زمین چمن تخریب شده از سیل ۹۸، سالن کاراته مجموعه ورزشی و سپس ساختمان اداری ورزش و جوانان این شهرستان را بررسی کرد و دستوراتی برای رفع مشکلات داد.

وی در جمع هیات های ورزشی پلدختر گفت بررسی میدانی در خصوص ورزش این شهرستان انجام و مقرر شد با تشکیل کارگروه ویژه، مسایل و مشکلات پلدختر، معمولان و روستاها شناسایی و به آن رسیدگی شود.

وزیر ورزش و جوانان پس از بررسی مسایل و مشکلات حوزه ورزش به ویژه زیرساخت های ورزشی بازسازی شده از سیل ، شهرستان پلدختر را به مقصد استان خوزستان ترک کرد.

سجادی ۱۰ شهریور امسال در نخستین سفر استانی خود به لرستان از طرح های ورزشی شهرستان بروجرد بازدید کرده بود و سفر روز گذشته او دویم سفر به این استان از زمان در دست گرفتن سکان وزارتخانه ورزشی کشور بود.

همچنین معاونین وزیر ورزش و جوانان که دیروز همراه او به لرستان آمده بودند در سفرهای جداگانه ای از طرح های ورزشی شهرستان های سلسله، دلفان و کوهدشت بازدید کردند تا گزارش وضعیت این شهرستان ها را به سجادی ارائه کنند.

منبع خبر:ایرنا

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir