شنا کردن در سدهای خاکی بروجرد ممنوع است

شنا کردن در سدهای خاکی بروجرد ممنوع است
شناسه خبـر : ۹۷۸۹۱ پنجشنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۶

بروجرد - رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بروجرد گفت: با توجه به آغاز فصل گرما شنا کردن در بندها و سدهای خاکی شهرستان ممنوع است.

امیر ثقلینی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار موج خبر افزود: طی سال های اخیر تعدادی بند خاکی و سد خاکی در حوزه شهرستان بروجرد با هدف جلوگیری از حمل رسوبات به پایین دست و کنترل فرسایش خاک و افزایش و ذخایر نفوذ ناپذیری آب در سفره های آب زیر زمینی احداث شده است.
وی اضافه کرد: با توجه به این که تابلوهایی در کنار بندها ایجاد و اعلام شده که شنا کردن در بندها ممنوع است اما عده ای متاسفانه مبادرت به شنا در بندهای خاکی می کنند.
رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بروجرد بیان کرد: هر گونه شنا در پشت بندها، سدها و سازه های آبخیزداری ممنوع است که این ممنوعیت به دلیل حجم رسوبات در کف مخزن بندها است.
ثقلینی با اشاره به این که کارکرد بندهای خاکی شنا کردن نیست، ادامه داد: با توجه به اینکه پشت سازه ها حجم زیادی از انباشت رسوبات و آبرفت وجود دارد، گاهی در هنگام شنا کردن افراد در این بندها، افراد در لابه لای این رسوبات گرفتار می شوند و منجر به خفگی می شود.
وی بیان کرد: با گرم شدن هوا در فصل تابستان برخی در هنگام تفریح اقدام به شنا در پشت سدها و بندها می کنند که هر ساله حوادث ناگواری رخ می دهد که اطلاع رسانی از خطرات شنا در این بندها می تواند این حوادث را کاهش دهد.

منبع خبر:ایرنا

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir