روحانیت منشا تحولات مهمی در کشور هستند

روحانیت منشا تحولات مهمی در کشور هستند
شناسه خبـر : ۵۵۴۷۲ سه شنبه ۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۸

خرم‌آباد - رییس کل دادگستری لرستان گفت: روحانیت در طول تاریخ دارای جایگاه قابل احترامی میان مردم و منشا تحولات مهم در حوزه های مختلف و گوناگون کشور هستند.

به گزارش موج خبر، محمد رزم روز سه‌شنبه در آیین معارفه دادستان ویژه روحانیت و حاکم شرع استان های لرستان و خوزستان افزود: نقش روحانیت و تاثیرگذاری آن در ماجرای مشروطیت، ملی شدن صنعت نفت، پیروزی انقلاب اسلامی، گسترش نهضت اسلامی، دوران دفاع مقدس و جنگ هشت ساله تحمیلی رژیم بعث عراق علیه ایران بر همگان روشن است.

وی همچنین وظیفه دادسرا و دادگاه ویژه روحانیت را بسیار حساس و مهم برشمرد و گفت: در این حوزه، موضوع صیانت از اسلام مطرح است چراکه لباس مقدس روحانیت در دین و فرهنگ ما قابل احترام است.

رزم با بیان اینکه یک روحانی عالم دین، در تربیت، رشد و شکوفایی استعدادهای معنوی متخصص است اظهار داشت: با توجه به اینکه لباس روحانیت، لباس پیامبر(ص) و ائمه اطهار (ع) است این افراد نقش ممتازی در کمال و سعادت مردم و رسالت عظیم و مهمی در جامعه بر عهده دارند.

رئیس شورای قضایی لرستان ادامه داد: تلاش برای ایجاد زمینه مساعد در راستای تحقق اهداف دینی، ساماندهی و تبیین معارف، صیانت و حراست از چارچوب و اصول دین و اقامه شعائر اسلامی در زندگی فردی و اجتماعی مواردی از وظیفه سنگین روحانیت امروز در جامعه هستند.

رزم افزود: استان لرستان همواره علمای بزرگ حوزوی و مذهبی در سطح کشور و جهان اسلام داشته است که ولایت‌مدار و مورد اعتماد هستند و مردم استان نیز احترام خاص و ویژه‌ای برای روحانیت قائل بوده اند.

در این آیین حجت‌الاسلام محمد پیوند به عنوان دادستان ویژه روحانیت استان‌های لرستان و خوزستان معرفی و از زحمات و خدمات حجت الاسلام صادق مرادی دادستان سابق ویژه روحانیت این۲ استان که به سمت حاکم شرع و رئیس دادگاه ویژه روحانیت این حوزه قضایی منصوب شده است، تجلیل شد.

منبع خبر:ایرنا

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir