فاز اول گاوداری ۶ هزار راسی دلفان امسال به بهره برداری می‌رسد

فاز اول گاوداری ۶ هزار راسی دلفان امسال به بهره برداری می‌رسد
شناسه خبـر : ۵۲۴۰۵ جمعه ۲۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۲

خرم‎آباد - مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) گفت: فاز اول گاوداری ۶ هزار راسی این شهرستان تا پایان امسال تکمیل و به بهره‎برداری می‌رسد.

محمد رضوانی فرد روز جمعه در حاشیه بازدید از روند پیشرفت پروژه گاوداری ۶ هزار راسی دلفان در گفت و گو با خبرنگار موج خبر اظهارداشت: برای راه اندازی این فاز یک هزار و ۵۰۰ راس دام سنگین به همراه تجهیزات کامل به مبلغ ۴۰ میلیارد تومان خریداری شده به بهره برداری خواهد رسید.

وی ادامه داد: فاز دوم و سوم این پروژه در خرداد و مرداد ماه ۱۴۰۰ به بهره‌برداری کامل می رسد. 

رضوانی فرد بیان کرد: ‌در آینده نزدیک و بعد از اتمام پروژه گاوداری ۶ هزار راسی یک مجتمع کشت و صنعت مرتبط با این گاوداری در شهرستان دلفان راه اندازی میشود.

فرماندار دلفان نیز در این خصوص گفت: تکمیل عملیات اجرایی و بهره برداری از گاوداری ۶ هزار راسی در این شهرستان مطالبه و خواسته اصلی مردم است.

حشمت بهمنی با بیان اینکه احداث این طرح نقش بزرگی در رونق اقتصاد و اشتغال شهرستان دارد، اظهار داشت: همکاری مسوولان و بانک های عامل برای پیشرفت این پروژه ملی ضروری است.

 گاوداری ۶ هزار راسی دلفان در زمینی به مساحت ۵۴ هکتار در روستای سالیانه خاوه و در کنار جاده نورآباد به نهاوند در حال احداث است که تولید خوراک دام، کودخشک کنی و فرآورده های لبنی از صنایع جانبی آن محسوب می شود.

منبع خبر:ایرنا

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir