ابلاغ بودجه موزه دفاع مقدس/ تهاتر ۱۷۰ میلیاردی برای تسویه بدهی‌ها

ابلاغ بودجه موزه دفاع مقدس/ تهاتر ۱۷۰ میلیاردی برای تسویه بدهی‌ها
شناسه خبـر : ۴۱۴۳۴ شنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۳

خرم‌آباد- رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی لرستان از ابلاغ بودجه پروژه موزه دفاع مقدس این استان از سوی معاون رئیس جمهور خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سمانه حسن پور امروز شنبه در حاشیه جلسه شورای برنامه ریزی لرستان با بیان اینکه ۱۸۲ میلیارد تومان به پروژه‌های ملی استان ابلاغ شده است، اظهار داشت: بنا به دستور استاندار لرستان کارگروه پژوهش استان برابر دستورالعمل‌هایی که رسیده است باید در هر فصل جلسه‌ای در راستای پیگیری امور مربوطه داشته باشد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه برای تعیین اولویت‌های پژوهشی استان شش کمیته مطابق شورای عالی تشکیل داده‌ایم، ادامه داد: ۳۵ محور پژوهشی در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان به تصویب رسید.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی لرستان، تصریح کرد: این محورها ابتدا در شش کمیته تخصصی تصویب شده بود و سپس با اخذ مصوبه کارگروه پژوهش استان نهایتاً در شورای برنامه ریزی و توسعه استان به تصویب رسید.

حسن پور با بیان اینکه تلاش کرده‌ایم از ظرفیت علمی و دانش اساتید دانشگاه‌ها و دستگاه‌های اجرایی استان در راستای تشکیل اعضای کارگروه پژوهش استفاده کنیم، اظهار داشت: مابقی پژوهش‌ها طبق دستورالعمل بند (ز) تبصره ۹ قانون بودجه، طی خواهد شد و از طریق فراخوان عناوین مربوط به محورها توسط پژوهشگران انتخاب و انجام خواهند گرفت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه اگر بخواهیم در سال ۱۴۰۰ زودتر فعالیت‌های پژوهشی را آغاز کنیم و در واقع فرصت بیشتری داشته باشیم حسب نظر استاندار عناوین فعالیت‌های پژوهشی برای دو سال برنامه‌ریزی می‌شود، بیان داشت: توسعه فناوری نرم‌افزار، تحلیل ریسک مدارس، زیست‌پذیری و پایداری روستایی، مدیریت بهتر بحران در شرایط خاص و … از جمله محورهای پژوهش هستند که می‌بایست در گام بعدی به عنوان پژوهشی، تبدیل شوند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی لرستان در ادامه با بیان اینکه تاکنون تهاتر ۱۷۰ میلیارد تومان از طریق پروژه‌های استانی به سازمان برنامه و بودجه کشور اعلام شده است، افزود: این در واقع فرصت خوبی برای تسویه بدهی‌های دولت است.

حسن پور، اظهار داشت: همچنین ۱۸۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان با تخصیص ۱۰۰ در صد برای برخی از پروژه‌های ملی استان لرستان پیگیری شده است که خوشبختانه منجر به نتیجه شده و مبالغ آنها توسط نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور ابلاغ شده است.

وی، گفت: در حوزه حمل و نقل پروژه راه آهن ازنا - الیگودرز، محورهای چهار خطه سلسله، دلفان، کوهدشت، ازنا و شازند و برخی پروژه‌های دیگر از جمله موزه دفاع مقدس، تقاطع غیر همسطح دانشگاه لرستان، سد کمندان و سد تاج امیر به استان لرستان ابلاغ شده است.

منبع خبر:مهر

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir