هنر می‌تواند تقویت کننده روحیه جوانی جمعیت باشد

هنر می‌تواند تقویت کننده روحیه جوانی جمعیت باشد
شناسه خبـر : ۱۴۱۴۸۲ چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۵

فرهاد قائمیان اعتقاد دارد هنر می‌تواند تقویت کننده روحیه جوانی جمعیت باشد. باید با ساخت فیلم‌، سریال‌ و مستندهای به دور از شعارزدگی، ذهنیت مثبت جوان امروز نسبت به فرزندآوری را تقویت کرد.

به گزارش موج خبر، دومین جایزه ملی جوانی جمعیت به همت ستاد ملی جمعیت در بخش‌های خانواده، رسانه، سازمان‌های مردم نهاد، دستگاهای اجرایی، شرکت‌ها و موسسات خصوصی، مدیران و نخبگان اردیبهشت سال جاری برگزار می‌شود. در همین راستا فرهاد قائمیان بازیگر سینما،‌ تئاتر و تلویزیون در گفتگو با ستاد خبری این رویداد ملی درباره تبعات منفی فرسودگی جمعیت برای جامعه و نقش موثر هنر در راستای تقویت روحیه جوانی جمعیت نکاتی را مطرح کرد.

فرهاد قائمیان بازیگر شناخته شده سینما، تئاتر و تلویزیون درباره تهدیدات جمعیتی سال‌های آتی در ارتباط با پیری و میانسالی جمعیت گفت: هر چند سالمندان هم می‌توانند در توسعه کشور نقش داشته باشند اما آن نقش خلاقانه و ایده پردازانه‌ای که جوانان می‌توانند در پیشرفت کشور داشته باشند را ندارند.

وی با اشاره به ساختار جمعیتی در نسل‌های آتی گفت: ما نیاز داریم که دولت به تسهیلات بیمه‌ای و اعتبار، مداخلات پزشکی و سلامتی جامعه نیز توجه ویژه داشته باشد تا نسل جوان به راحتی به فرزندآوری توجه کند و فرزندآوری را یکی از برنامه‌های سال‌های ابتدایی تشکیل خانواده‌ درنظر بگیرند.

وی با اشاره به نقش هنر در راستای تقویت روحیه جوانی جمعیت گفت: باید با ساخت فیلم‌، سریال‌ و مستندهای به دور از شعارزدگی، ذهنیت مثبت جوان امروز نسبت به فرزندآوری را تقویت کرد و جامعه را نسبت به تهدیدات پیری جمعیت آگاه کرد.

قائمیان با اشاره به زنگ خطرهای جمعیتی در کشور گفت: قانون جوانی جمعیت می‌تواند کمک کننده به برون رفت از بحران سالمندی باشد، البته این اتفاق با موج رسانه‌ای و تبلیغات درون و برون مرزی نیز خیلی مرتبط است چرا که ما باید تبلیغات مناسب در این راستا داشته باشیم، مطالعات جمعیتی هم باید هدفمند و براساس شرایط ما در برهه کنونی باشد و باید بتوانیم شعارهای مناسب دراین راستا تولید کنیم.

وی در پایان با اشاره به تسهیلات حمایتی برای فرزندآوری گفت: جوانان ایران باید پشتوانه حمایتی هم برای ازدواج و هم فرزندآوری صحیح داشته باشند و با برنامه ریزی، قانون جوانی جمعیت به بار بنشیند.

انتهای پیام/

منبع خبر:تسنیم

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir