بسکتبال با ویلچر انتخابی پارالمپیک|ایران کامبک زد و برد

بسکتبال با ویلچر انتخابی پارالمپیک|ایران کامبک زد و برد
شناسه خبـر : ۱۴۰۹۰۵ یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۰

تیم ملی بسکتبال با ویلچر ایران به نخستین پیروزی در رقابت‌های انتخابی پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس دست یافت.

به گزارش موج خبر، تیم ملی بسکتبال با ویلچر ایران در سومین دیدار خود در مسابقات انتخابی پارالمپیک 2024 پاریس به‌‌عنوان آخرین رویداد گزینشی این بازی‌ها، امروز (یکشنبه - 26 فروردین) در شهر نیس فرانسه به مصاف کانادا رفت و مقابل این حریف با نتیجه 75 بر 74 پیروز شد و به نخستین برد خود در این تورنمنت دست یافت.

 

این نتیجه در حالی رقم خورد که ایران تا آخرین ثانیه از حریف عقب بود، اما پرتاب دو امتیازی محمدحسن سیاری نتیجه را به نفع تیم کشورمان تغییر داد.

نتایج کوارترهای این رقابت به شرح زیر است:

* کوارتر اول: ایران 21 - کانادا 22
* کوارتر دوم: ایران 16 - کانادا 14
* کوارتر سوم: ایران 12 - کانادا 14
* کوراتر چهارم: ایران 26 - کانادا 24

در پایان این بازی محمدحسن سیاری ستاره تیم کشورمان 29 امتیاز کسب کرد و امتیاز‌آورترین بازیکن میدان شد. او در دو بازی قبلی نیز بیشترین امتیاز را برای ایران کسب کرده بود.

این دو تیم در حالی برابر هم قرار گرفتند که هر دو شکست پیاپی برابر فرانسه و هلند را در کارنامه داشتند.

تیم کشورمان پس از نایب قهرمانی در مسابقات قهرمانی آسیا، فرصت حضور مستقیم در پارالمپیک را از دست داد و این سهمیه را تقدیم استرالیا کرد، اما هنوز یک فرصت دیگر برای کسب سهمیه پارالمپیک در اختیار دارد و باید در رقابت‌های شانس مجدد برای کسب سهمیه تلاش کند.

شاگردان محمدرضا دستیار پس از برگزاری سه دیدار خود در مرحله گروهی و ایستادن در رده سوم گروه A، باید در مرحله حذفی نیز به میدان بروند و در صورت برتری در آن بازی، سهمیه پارالمپیک را به دست خواهند آورد. این بازی فردا (دوشنبه) برگزار می‌شود و تیم ایران باید به مصاف یکی از تیم‌های آلمان و ایتالیا برود. آلمان و ایتالیا امشب به مصاف هم می‌روند و تیم بازنده، حریف ایران خواهد شد..

انتهای پیام/

منبع خبر:تسنیم

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir