۶ هزار و ۷۲۰ کیلومتر رودخانه از مناطق شهری و روستایی عبور می‌کند

۶ هزار و ۷۲۰ کیلومتر رودخانه از مناطق شهری و روستایی عبور می‌کند
شناسه خبـر : ۱۴۰۷۷۶ جمعه ۲۴ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۳

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه حفظ خاک و منابع آبی باید در اولویت قرار داشته باشد، بیان کرد: یکی از کارهایی که در اولویت این سازمان قرار گرفته بررسی لایه‌های رودخانه و اصلاح مسیر است.

به گزارش موج خبر لرستان ، محمدحسن نامی ساعاتی پیش در جلسه ستاد مدیریت بحران لرستان در خرم‌آباد با اشاره به نامگذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری به نام جهش تولید با مشارکت مردم گفت: عدم واگذاری کارها به شرکت‌های خصوصی یکی از مشکلات در کشور است.

رئیس سازمان مدیریت بحران با بیان اینکه رویکرد جدید سازمان به سمت هوشمندسازی مدیریت بحران سوق داده شده، بیان کرد: در حال حاضر ۱۴۴ هزار و ۶۲۰ کیلومتر رودخانه در کشور داریم که حدود شش هزار ۷۲۰ کیلومتر آن از مناطق مسکونی شهری و روستایی عبور می‌کند.

وی با بیان اینکه حفظ خاک و منابع آبی باید در اولویت قرار داشته باشد بیان کرد: یکی از کارهایی که در اولویت سازمان مدیریت بحران کار قرار گرفته است بررسی لایه‌های رودخانه و اصلاح مسیر است و با توجه به اینکه استان لرستان یک استان کوهستانی است ضرورت دارد به این امر بیشتر پرداخته شود.

رئیس سازمان مدیریت بحران با اشاره به اهمیت وجودی ارتفاعات ارزشمند زاگرس و حفظ پوشش گیاهی در این مناطق گفت: شخم زدن به صورت عمودی خاک را از بین می‌برد، بنابراین برای تراز بالای۲۰۰، باید شخم زدن ممنوع اعلام شود و در این تراز حتما باید درخت کاشته شود.

نامی با تاکید بر نهضت کاشت درخت در کشور گفت: سرزمین لرستان فضایی دارد که اگر یک سال از درختی مراقبت شود حتما پایدار خواهد بود.

معاون وزیر کشور گفت: کشورهای اطراف ما در حال افزودن به فضای سبز هستند و باید در سطح کشور نیز این مهم پیگیری شود.

نامی گفت: در حال حاضر یک هزار و ۶۴۸ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق داریم که ۴۰۲.۵ کیلومتر رودخانه است، ولی سهم رانش ما بیشتر است که در صورت اصلاح مسیر رودخانه‌های کشور در مرز با کشورهای همسایه هشت هزار هکتار زمین به کشور بر می‌گردد.

۴۶

منبع خبر:خبرآنلاین

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir