۸۸درصد لرستان درگیر خشک‌سالی است

۸۸درصد لرستان درگیر خشک‌سالی است
شناسه خبـر : ۱۴۰۷۶۲ جمعه ۲۴ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۹

مدیرکل هواشناسی لرستان تأکید کرد: ۸۸درصد مساحت این استان درگیر پدیدۀ خشک‌سالی است.

به گزارش موج خبر از خرم‌آباد، بهروز مرادپور، صبح امروز، در ستاد پیشگیری و هماهنگی فرماندهی عملیات پاسخ به بحران لرستان، گفت: متوسط بارش این استان از ابتدای سال زراعی 429 میلی‌متر است که نسبت به سال گذشته پنج درصد و در بلندمدت دو درصد کاهش بارندگی داشته‌ایم.

او با بیان اینکه پنج هشدار زرد، دو هشدار نارنجی و یک هشدار قرمز از ابتدای امسال صادر شده‌ است، اضافه کرد: جلسات بحران نیز برای هشدارهای قرمز هواشناسی تشکیل شده‌ است.

مدیرکل هواشناسی لرستان با تأکید بر اینکه درستی‌سنجی هشدارهای هواشناسی این استان 85 درصد است، یادآور شد: 126 میلی‌متر بارش در روزهای پایانی 1402 به‌صورت نقطه‌ای در مناطق جنوبی ثبت شد.

مرادپور با اشاره به شرایط خشک‌سالی در لرستان بیان کرد: 88درصد مساحت این استان طی 10سال اخیر درگیر خشک‌سالی است که از این میزان 22درصد  تحت‌تأثیر خشک‌سالی خفیف است.

او با بیان اینکه نیمۀ جنوبی لرستان بیشترین تأثیر خشک‌سالی را دارد، اضافه کرد: 42درصد مساحت این استان تحت‌تأثیر خشک‌سالی متوسط، 20درصد خشک‌سالی شدید و چهار درصد خشک‌سالی بسیار شدید است.

مدیرکل هواشناسی لرستان با اشاره به وجود  114ایستگاه باران‌سنجی در این استان، یادآور شد: سامانۀ هشدار سیل به‌صورت کامل در لرستان راه‌اندازی و تجهیز شود.

انتهای پیام/ 644

منبع خبر:تسنیم

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir