پیش‌بینی‌پذیر شدن اقتصاد الزامی برای جهش تولید

پیش‌بینی‌پذیر شدن اقتصاد الزامی برای جهش تولید
شناسه خبـر : ۱۴۰۳۳۷ چهارشنبه ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۵

یک کارشناس اقتصادی با اشاره به الزامات تحقق شعار سال گفت: دولت در گام نخست باید برنامه خود را ارائه دهد و نقاط ضعف خود را نیز شناسایی و برطرف کند. موضوع دوم پیش‌بینی‌پذیر شدن اقتصاد و موضوع ضروری دیگر هم کاهش ناترازی بانکهاست.

به گزارش موج خبر، آلبرت بغزیان کارشناس اقتصادی در خصوص الزامات تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم گفت: عوامل رشد در سال‌های اخیر تقویت شدند و موانع هم شناسایی و تا حد زیادی برداشته شدند اما آنچه نتوانسته است به تقویت پایه‌های جهش تولید کمک کند بحث کمرنگ بودن سرمایه مردمی در حوزه تولید و هدایت سرمایه‌های مردمی به بازارهای غیرمولد است.

وی به هدایت سرمایه‌های مردمی به صندوق‌های بورسی و بانکها به‌عنوان راهکاری برای جذب سرمایه‌های کوچک و پراکنده به بخش تولید اشاره کرد و گفت: ما در سال‌های قبل تجربه تلخ بورس را داشتیم و ضربه شدیدی هم در حوزه سرمایه اجتماعی متحمل شدیم به‌طوری که اعتماد مردم به دولت کمرنگ شد.

بغزیان معتقد است: قرار نیست ما شعار سال را شعار نمایندگان و یا شعار رئیس جمهور تلقی کنیم و قرار نیست برنامه‌ها تا سه سال آینده به ثمر بنشیند بلکه ما امسال می‌توانیم این جهت‌گیری را به بهره‌برداری برسانیم.

این کارشناس اقتصادی در گفتگو با رادیو اظهار کرد: دولت در گام نخست باید برنامه خود را ارائه دهد و نقاط ضعف خود را نیز شناسایی و برطرف کند. موضوع دوم پیش‌بینی‌پذیر شدن اقتصاد و موضوع ضروری دیگر هم کاهش ناترازی بانکهاست.

انتهای پیام/+

منبع خبر:تسنیم

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir