چند درصد شهر غزه به اشغال صهیونیست ها درآمده است؟ / تشدید محاصره رفح با هدف کوچ اجباری فلسطینی ها به صحرای سینا مصر+ نقشه میدانی

چند درصد شهر غزه به اشغال صهیونیست ها درآمده است؟ / تشدید محاصره رفح با هدف کوچ اجباری فلسطینی ها به صحرای سینا مصر+ نقشه میدانی
شناسه خبـر : ۱۳۸۸۹۳ یکشنبه ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۵

رژیم صهیونیستی با تنگ کردن حلقه محاصره شهر رفح در تلاش است دولت مصر را تسلیم کند و مردم فلسطین را از نوار غزه به سمت صحرای سینا آواره کند.

سرویس جهان مشرق - ۱۵۰ روز از جنگ در غزه می گذرد و آخرین خبرها از نوار شمالی این شهر حاکیست، پیشروی صهیونیست ها متوقف شده و در حال حاضر درگیری ها در شمال شرق منطقه بیت حانون و شمال، شمال شرق، شمال و شمال غرب منطقه العطاطره در جریان است.

براساس اطلاعاتی که منابع میدانی در اختیار گذاشته اند، رزمندگان فلسطینی با کمین های مختلف، تله های انفجاری و کمک تک تیراندازان، تلفات صهیونیست ها را در این مناطق به شکل چشم گیری افزایش داده اند و خسارت های قابل توجهی به آنان وارد کرده اند.

به گفته منابع میدانی، حدود ۱۵ درصد از شمال نوار غزه در اشغال است و صهیونیست ها ارتباط (شمال) شهر را با مناطق مرکزی قطع و مسدود کرده اند؛ در محور مرکزی شهر غزه هم درگیری ها در حومه منطقه البریج و مغازی در جریان است.

یک منبع میدانی که تحولات را در غزه از نزدیک دنبال می کند در گفت و گو با مشرق اعلام کرد: در حال حاضر حدود ۲۵ درصد از مناطق مرکزی شهر غزه در اشغال نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی است و مقاومت رزمندگان در سایر محورها ادامه دارد.

برای مشاهده اندازه اصلی روی نقشه کلیک کنید

به گزارش موج خبر، بیشترین درگیری ها در محور جنوب نوار غزه در جریان است و براساس آخرین خبرهای به دست آمده از منابع میدانی، شهر خان یونس به طور کامل سقوط کرده و به اشغال درآمده و عناصر صهیونیست تا حومه غربی این منطقه پیشروی کرده اند و به دانشگاه «اقصی خان» رسیده اند.

درگیری ها در محور غزان النجار در جنوب غرب خان یونس جریان دارد اما در مجموع پیشروی صهیونیست ها در حومه این منطقه (خان یونس) متوقف شده و با مقاومت رزمندگان مواجه شده اند و حملات گسترده هوایی و توپخانه ای ارتش رژیم صهیونیستی نتوانسته راه را برای نیروهای زمینی باز کند.

آخرین خبرها از منابع میدانی در نوار غزه حاکیست، ارتباط خان یونس با شهر رفح (پناهگاه بیش از یک میلیون و نیم مردم جنگ زده و آواره شهر غزه) قطع شده و در حال حاضر وضعیت در رفح هم بحرانی گزارش شده و حلقه محاصره این منطقه هر روز تنگ تر می شود.

تصویری از اردوگاه آوارگان فلسطینی در رفح

منابع میدانی اعلام کرده اند، ادامه محاصره شهر رفح به معنای وقوع یک فاجعه انسانی بزرگ است اما صهیونیست ها با کمک آمریکایی ها به دنبال افزایش فشار هستند تا در نهایت دولت مصر را تسلیم کنند و به حضور فلسطینی ها در این نوار غزه پایان دهند.

به گزارش موج خبر، آمریکایی ها و صهیونیست ها با تشدید محاصره در تلاش هستند تا دولت مصر را مجبور کنند گذرگاه رفح را باز کند تا مردم فلسطین به طور کامل نوار غزه را تخلیه کنند و به سمت صحرای سینا رانده شوند اما تاکنون به هدف خود دست نیافته اند.

منبع خبر:مشرق

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir