تأمین مرغ ایام عید در لرستان/ روزانه ۳۰۰ تن مرغ کشتار می‌شود

تأمین مرغ ایام عید در لرستان/ روزانه ۳۰۰ تن مرغ کشتار می‌شود
شناسه خبـر : ۱۳۸۸۵۰ یکشنبه ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۵

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی لرستان از کشتار روزانه ۲۵۰ تا ۳۰۰ تن مرغ در این استان خبر داد.

صادق اسداللهی در گفت‌وگو با خبرنگار موج خبر در خرم‌آباد با اشاره به وضعیت پایدار بازار مرغ در لرستان، گفت: برنامه‌های گسترده‌ای برای افزایش تولید گوشت در این استان انجام شده است.

وی با بیان اینکه کشتار مرغ در لرستان به‌صورت روزانه بین 250 تا 300 تن است، افزود: ما هیچ‌گونه مشکلی تا پایان فروردین برای تأمین گوشت مرغ در این استان نداریم.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی لرستان با تأکید به انجام 2.5 میلیون قطعه جوجه‌ریزی در این استان از ابتدای اسفند تا 18 اسفند 1402، عنوان کرد: 500 تن مرغ جمع‌آوری‌شدۀ مازاد بر مصرف این استان ذخیره‌سازی شده است.

وی اعلام کرد: 600 هزار تن انواع نهاده‌های مانند کنجاله سویا، دانه ذرت، دانه جو، کنسانتره، کنجاله کلزا و پنبه‌دانه دامی از ابتدای فروردین تا پایان بهمن 1402 با قیمت مصوب بین تولیدکنندگان توزیع شده است.

اسداللهی با توجه به انجام 5 میلیون قطعه جوجه‌ریزی در دی‌ماه 1402، گفت: میزان جوجه‌ریزی در دی نسبت به آذر از رشد 40درصدی برخوردار بوده است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی لرستان با تصریح به اینکه تولید مرغ در این استان دوبرابر نیاز است، ابراز کرد: 628 واحد مرغداری در لرستان وجود دارد که خط تولید 577 واحد فعال است.

انتهای پیام/644/.+

منبع خبر:تسنیم

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir