نارضایتی فرماندار ازنا از نبود برنامه توسعه صنعت گردشگری در استان

نارضایتی فرماندار ازنا از نبود برنامه توسعه صنعت گردشگری در استان
شناسه خبـر : ۱۳۸۳۶۷ چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۷

فرماندار ازنا از نبود برنامه جهت توسعه صنعت گردشگری استان انتقاد کرد .

سید احمد موسوی: به گزارش موج خبر لرستان ، محمدرضا فاتحی در جلسه ستاد خدمات سفر استان که به ریاست استاندار لرستان برگزار شد گفت : استان لرستان در حوزه گردشگری ظرفیت و پتانسیل بالایی دارد که نتوانستیم در راستای معرفی این ظرفیت‌ها اقدامی موثر انجام دهید .

وی افزود: در شهرستان ازنا مناطق نمونه گردشگری از جمله : اشترانکوه زیبا ، روستاهای دره تخت، کمندان ،تیان ،دربند و امام زاده قاسم وجود دارد که همواره پذیرای تعداد زیادی از هم وطنان هستند .

فاتحی در ادامه با بیان اینکه علی رغم وجود ظرفیتهای زیاد گردشگری در استان اما برنامه ای برای توسعه صنعت گردشگری تابحال وجود ندارد اظهار داشت : در حوزه کوهنوردی، شهرستان ازنا سالانه پذیرای ۷ میلیون گردشگر و کوهنورد است اما زیرساختهای مناسب ارتباطی در ابن منطقه ایجاد نشده و حتی نتوانستیم در معرفی مناطق گردشگری اقدامی انجام دهیم .

فرماندار ازنا تصریح کرد : خیلی از کشورها با کنار گذاشتن درآمد نفت بسمت درآمدزایی در حوزه گردشگری روی آوردند چرا که که صنعت گردشگری امروزه برای خیلی کشورها اولویت است .

فاتحی عنوان کرد : مردم انتظار دارند برای توسعه روستاهای هدف گردشگری اقدامات مهمی را انجام دهیم و موانع توسعه در این روستاها برطرف شود تا سرمایه گذار برای سرمایه گذاری رغبت نموده و در این مناطق سرمایه گذاری نماید.

وی همچنین به نبود آنتن دهی در ارتفاعات ازنا پرداخت و گفت : علی رغم اینکه اشترانکوه سالانه پذیرای حضور متعدد کوهنوردان است اما آنتن دهی تلفن در این منطقه همواره وجود ندارد و با نارضایتی کوهنوردان و گردشگران مواجه هستیم .

محمدرضا فاتحی خطاب به مدیرکل میراث‌ فرهنگی استان گفت : ایجاد زیرساختهای ارتباطی و توسعه روستاههای هدف گردشگری و ایجاد بستر سرمایه گذاری گردشگری انتظارات و مطالبات مردم خصوصا شهرستان ازناست که بایستی در راستای توسعه صنعت گردشگری استان و پاسخ به نیازهای و مطالبات مردم در دستور کار قرار دهیم .

۴۶

منبع خبر:خبرآنلاین

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir