صادرات ۳۵۰ میلیارد تومان مرغ مازاد بر مصرف لرستان

صادرات ۳۵۰ میلیارد تومان مرغ مازاد بر مصرف لرستان
شناسه خبـر : ۱۳۷۹۱۱ یکشنبه ۱۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۳

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی لرستان از صادرات ۳۵۰ میلیارد تومان مرغ مازاد بر مصرف این استان خبر داد.

صادق اسدالهی در گفت‌وگو با خبرنگار موج خبر در خرم‌آباد با بیان اینکه 4 میلیون و 300 هزار قطعه جوجه‌ریزی در مرغداری‌های لرستان ماه بهمن انجام شده‌ است، گفت: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته از افزایش 30 درصدی برخوردار است.

او افزود: پیش‌بینی می‌شود که از 4 میلیون و 300 هزار قطعه جوجه‌ریزی بالغ‌ بر 8 هزار تن گوشت مرغ تا پایان 25 فروردین 1403 تولید و در بازار لرستان عرضه شود.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی لرستان، عنوان کرد: 4 هزار و 100 تن گوشت مرغ مازاد مصرف این استان در چهارماه منتهی به اسفندماه امسال به استان‌های دیگر ارسال شده‌ است.

او با اشاره به ارزش ریالی صادرات مرغ لرستان، بیان کرد: ارزش مرغ صادرشدۀ این استان به استان‌های دیگر در چهار ماهۀ منتهی به اسفندماه بالغ بر 350 میلیارد تومان بوده‌ است.

اسدالهی گفت: 8 هزار و 500 تن گوشت قرمز مازاد بر مصرف بازار لرستان از ابتدای امسال تا 28 بهمن 1402 به استان‌های دیگر صادر شده‌ است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی لرستان با تأکید به انجام تمهیدات لازم برای تأمین نهادۀ ذرت، کنجالۀ سویا و تأمین جوجه در این استان، ابراز کرد: وضعیت لرستان در تأمین نهاده پایدار است و امیدواریم که این روند روبه‌رشد را ادامه بدهیم.

انتهای پیام/ 644

منبع خبر:تسنیم

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir