۷۲ کشور جهان در جشنواره پویانمایی تهران شرکت کردند / کشتن هزاران کودک در غزه را با ۱۰ پویانمایی ثبت جهانی می‌کنیم

۷۲ کشور جهان در جشنواره پویانمایی تهران شرکت کردند / کشتن هزاران کودک در غزه را با ۱۰ پویانمایی ثبت جهانی می‌کنیم
شناسه خبـر : ۱۳۷۲۵۷ سه شنبه ۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۳

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در نشست خبری سیزدهمین جشنواره پویانمایی تهران ضمن اشاره به حضور ۷۲ کشور خارجی در این دوره جشنواره گفت: پویانمایی باید کمک کند مخاطب متعهد و مسئول بار بیاید.

به گزارش خبرنگار فرهنگی موج خبر، حامد علامتی مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در نشست رسانه‌ای سیزدهمین جشنوارۀ بین المللی پویانمایی تهران گفت: در موضوع پویانمایی کشورها و شرکت های مختلف درگیر تکنیک و مدل و شکل ارائه هستند. ما در جمهوری اسلامی ایران سعی می کنیم در موضوع محتوا غافل نشویم. در کنار تکنیک و مسائل فنی و مسائل شکلی، محتوا برایمان مهم است.

وی افزود: باید بدانیم چه چیزی را می‌خواهیم منتقل کنیم؟ امام (ره) فرمود هنر، دمیدن روح تعهد در انسانها. پویانمایی باید کمک کند مخاطب متعهد و مسئول بار بیاید. پویانمایی «بچه زرنگ» را که محصول کانون بود، حاصل اعتماد به یک گروه کارآزموده بود. امروز این پویانمایی را می بینید که مخاطب میلیونی دارد. 1 میلیون و 800 هزار مخاطب را طی چند ماه گذشته داشتیم. رکورد تاریخ فیلم کودک و نوجوان شکستته شد. تا الان 64 میلیارد تومان فروش داشته و در رتبۀ سوم فیلمهای ایران قرار گرفته است. به لحاظ محتوا و جذابیت و فنی درست عمل کنیم، مخاطبمان می پذیرد.

وی افزود: مفختریم پس از گذشت 27 سال از پویانمایی بین المللی تهران، اعلام کنیم این جشنواره در خلال این سالها با رشد تدریجی همراه بود. با بهره گیری علوم دانشگاهی مبتنی بر خلاقیت شایستگان عرصه پویانمایی امروز توانسته در بین فعالان صاحب سبک در دنیا جایگاهی را برخوردار باشد. امروز شما در بین کسانی که صاحب سبک هستند و حرفی برای گرفتن در دنیا دارند، پویانمایی تهران را کاملاً می شناسند و از اعتبار بسیار بالایی برخوردار است. اکنون در سیزدهمین دورۀ این جشنواره تلاش می‌کنیم پلی ارتباطی و مؤثر میان هنرمندان و تولیدکنندگان این مرز و بوم با سایر کشورها برقرار کنیم و بر آنیم آثار فاخر هنری مبتنی بر گسترۀ خیال و اندیشه هنرمندان را با استناد به ارزشهای ایرانی و اسلامی به دنیا معرفی کنیم.

به دنبال اقتصادی شدن پویانمایی هستیم

علامتی ادامه داد: تلاش این است که در راستای اقتصادی شدن این هنر خوب که یک صنعت پویاست، حرکت کنیم. ضرب‌آهنگ تولید پویانمایی بسیار تندتر از گذشته پیش می رود. دلیل آن، رشد فناوری و ورود دانش آموختگان این عرصه دلیل دیگری است. دلیل مهم تر این است که پویانمایی، ایجاز در انتقال مفاهیم و عواطف و قصه است که حکایت را عینیت می بخشد. ایجازی که دقیقاً با ذائقۀ مخاطب حرکت می کند. جشنوارۀ امسال سعی می کند زمینه تبادل آموخته های میان پیشکسوتان را با نوپاهای این عرصه ایجاد کند تا با حمایت و تشویق، آنها را در مسیر پیشرفت قرار دهد. در کنار آن، مؤسسات فعال و انیمیشن‌های موفق معرفی خواهند شد. امسال بخش‌هایی در کنار بدنۀ اصلی جشنواره به بخش جنبی افزودیم که طعم خاصی را به جشنواره داده است.

مدیرعامل کانون‌ پرورش فکری کودکان و نوجوانان افزود: امروز متأسفانه و شوربختانه برگزاری جشنوارۀ سیزدهم همزمان شده با بزرگ ترین نسل کشی تاریخ در غزه که جهانیان نمی توانند از آن چشم پوشی کنند. انیمیشن به عنوان یک رسانه تأثیر گذار می تواند این وحشی گری را معرفی و در این زمینه بسیار فعال عمل کند. در این راستا جشنوارۀ سیزدهم با برگزاری نشست فلسطین سرزمین مقدس تصمیم دارد رسالت خود را انجام رساند.

علامتی با اشاره به اینکه حدود 72 کشور جهان در این جشنواره حاضرند، گفت: 42 کشور به آثار برگزیده راه یافتند. حدود هزار و 558 اثر دریافتی در قالب فیلم بلند و کوتاه و چند ثانیه ای و ... داشتیم. امروز 72 کشور به جمهوری اسلامی ایران اعتماد می کند و علم پویانمایی و هنر آن را می پذیرد.

وی ادامه داد: بخش هوش مصنوعی را به جشنواره افزودیم. همان طور که در تمام عرصه های علمی و هنری نفوذ هوش مصنوعی را می بینیم، باید به عنوان یک واقعیت انکارناپذیر آن را بپذیریم. اندیشمندان این حوزه با فعالان پویانمایی به گفت و گو می پردازند.

محمدرضا کریمی صارمی دبیر جشنوارۀ بین المللی پویانمایی تهران در این باره گفت: تولید 10 فیلم کوتاه پویانمایی را کلید می زنیم. کشتن 11 هزار کودک در طی دو ماه باید ثبت جهانی شود. بنابراین از بهترین فیلم سازان و مدیران و تولیدکنندگان دعوت می کنیم در این حوزه 10 فیلم بسازیم.

انتهای پیام/

منبع خبر:تسنیم

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir