جشنواره تئاتر کودک و نوجوان فرصتی برای آموزش ارزش‌هاست

جشنواره تئاتر کودک و نوجوان فرصتی برای آموزش ارزش‌هاست
شناسه خبـر : ۱۳۶۸۸۹ شنبه ۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۵

کارگردان نمایش هتل معتقد است جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان فرصتی مناسب برای ترویج و آموزش ارزش‌ها با زبان هنر و نمایش به کودکان و نوجوانان است.

به گزارش موج خبر، افسانه زمان نیا از هنرمندان فعال در عرصه تئاتر است که سبقه‌ای بیش از دو دهه در حوزه بازیگری و کارگردانی دارد. او که در 6 سال گذشته به صورت تخصصی به تئاتر کودک و نوجوان وارد شده، با نمایش هتل به جشنواره آمده است.

زمان نیا درباره این نمایش، گفت: هدف نمایش هتل این است که به بچه‌ها یاد بدهد هیچ وقت از روی ظاهر کسی را قضاوت نکنند شاید چیزهای قدیمی یا افراد قدیمی به ظاهر برای ما جذاب نباشند اما می‌توانند پر از تجربه و حس خوب باشند.

 

او با اشاره به داستان نمایش افزود: داستان بر ماجراهای یک هتل می‌گذرد. آقای احتشام، مدیر هتل بزرگ احتشام، باید برای کاری مهم راهی سفر شده و در این مدت، مدیریت هتل را به دختر کوچکش پرستو می‌سپارد. دو پیرزن ماجراجو در همین روزها مهمان هتل شده‌اند و حضورشان باعث مشکلاتی شده است. دزدان نیز که خود را به جای بازرسان جا زده‌اند، قصد سرقت از هتل را دارند.

کارگردان نمایش هتل درباره علت حضور در جشنواره تئاتر کودک گفت: برای کسب تجربه‌ای جدید در کنار هنرمندان بزرگ عرصه کودک و نوجوان و استفاده از تجربیات گروهای مختلف مطرح کشور و خارج از کشور به اینجا آمده‌ام.

او اضافه کرد: من اهل اردکان هستم و اینکه گروه‌های هنری از شهرها، استان‌ها و کشورهای مختلف وارد شهرمان می‌شوند که مطئنا باعث رونق فرهنگی شهر می‌شود.

زمان نیا با تاکید بر اینکه جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان فرصتی مناسب برای ترویج و آموزش ارزش‌ها با زبان هنر و نمایش به کودکان و نوجوانان است، تصریح کرد: جشنواره رنگ و رونق خاصی به شهر ما داده است، علاوه بر شادی و نشاطی که این روزها در شهر حاکم است، کودکان و نوجوانان با کلی کار حرفه‌ای که هر کدام مملو از مفاهیم آموزشی و آگاهی دهنده هستند مواجه می‌شوند که بی‌شک فضای مناسب و آموزنده‌ای را برای کودکان و خانواده‌هایشان به ارمغان خواهد آورد.

انتهای پیام/

منبع خبر:تسنیم

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir