داور بخش خیابانی جشنواره کودک و نوجوان: اولویت‌بخشی به نمایش‌های ایرانی شاخصه ارزشمند جشنواره است

داور بخش خیابانی جشنواره کودک و نوجوان: اولویت‌بخشی به نمایش‌های ایرانی شاخصه ارزشمند جشنواره است
شناسه خبـر : ۱۳۶۸۶۶ شنبه ۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۰

مهدی حاجیان، داور بخش خیابانی بیست‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان- اردکان پرداختن به نمایش‌های ایرانی در این دوره از جشنواره را مزیت و فرصت مناسبی برای آشنایی کودکان و نوجوانان با این گونه نمایشی دانست.

به گزارش خبرنگار فرهنگی موج خبر؛ مهدی حاجیان، بازیگر و کارگردان تئاتر این روزها به عنوان داور بخش خیابانی بیست‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان در شهر اردکان یزد حضور دارد.

حاجیان با اشاره به رویکرد جشنواره در اولویت‌بخشی و تاکید بر شاخصه‌های نمایش ایرانی گفت: پرداختن به نمایش‌های ایرانی مزیت و فرصت قابل توجهی برای آشنایی کودکان و نوجوانان با این گونه نمایشی است که خوشبختانه در این دوره از جشنواره مورد توجه قرار گرفته است.

او ادامه داد: نمایش‌هایی آیینی در دو حوزه نقالی و خیمه‌شب‌بازی ویژگی‌ها و قابلیت‌های خود را در این دوره از جشنواره به نمایش گذاشته است که قطعا در شناخت بچه‌ها از این گونه نمایشی بی‌تاثیر نیست و بستر مناسبی برای ورود به این حوزه را برای کودکان، نوجوانان و دیگر مخاطبان فراهم می‌کند.

این هنرمند بیان کرد: قطعا در بخش داوری توجه به شاخصه‌های عمومی که اولویت‌های فراخوان جشنواره بوده است، در اولویت قرار دارند. همچنین تناسب موضوعی و تناسب سنی با مخاطب هدف از دیگر مواردی است که در داوری آثار در هر بخشی بی‌تاثیر نخواهد بود.

حاجیان ادامه داد: توجه به تکنیک‌های تئاتر نیز به عنوان بخشی عمومی است که در داوری آثار لحاظ می‌شود.

 

او در پاسخ به چگونگی حال و هوای جشنواره گفت: وقتی یک رویداد هنری آن هم در گستره بین‌المللی در شهرستانی که نسبت به مرکز استان، ظرفیت، جمعیت و امکانات محدودتری دارد، برگزار می‌شود، قطعا  با چالش‌هایی مواجه خواهد بود اما خوشبختانه تمامی مدیران و هنرمندان استان یزد و شهرستان اردکان و همچنین ستاد جشنواره نهایت تلاش‌شان را برای برگزاری هرچه بهتر و موفق‌تر این رویداد می‌کنند.

این هنرمند با اشاره به استقبال مخاطبان نیز بیان کرد: خوشبختانه شاهد استقبال خوبی نسبت به نمایش‌های هر گروه سنی در بخش خیابانی بوده‌ایم. کودکان و نوجوانان واکنش‌ها خوبی دارند. مخاطبان ما در شهر اردکان- نسبت به سایر شهرهایی که همواره میزبان اجراهای مستمر تئاتر هستند،- با رخدادهای نمایشی کمتر مواجه بوده‌اند با اینحال انرژی خوبی از آن‌ها می‌گیریم و امیدوارم این رخداد ادامه پیدا کند.

مهدی حاجیان در پایان گفت: امید به اینکه ارتباط هنر نمایش با مخاطبانش به ویژه مخاطبان کودک و نوجوان استمرار پیدا کند و این گروه‌های سنی بتوانند به اهداف والای هنر نمایش و اهدافی که جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان دارد، دست پیدا کنند.

انتهای پیام/

منبع خبر:تسنیم

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir