۳ داوطلب مجلس خبرگان رهبری در لرستان را بشناسید+ تصویر و سوابق

۳ داوطلب مجلس خبرگان رهبری در لرستان را بشناسید+ تصویر و سوابق
شناسه خبـر : ۱۳۶۶۳۶ پنجشنبه ۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۰

لرستان سه کاندیدا در انتخابات محلس خبرگان رهبری دارد که از این تعداد دو نفر به این مجلس راه خواهند یافت.

به گزارش موج خبر از خرم‌آباد، انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، روز جمعه 11 اسفند 1402 همزمان با انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برای انتخاب 88 عضو خبرگان رهبری برگزار می‌شود.

لرستان سه کاندیدا در انتخابات خبرگان رهبری دارد که از این تعداد دو نفر به مجلس خبرگان رهبری راه خواهند یافت که در این گزارش کاندیداهای این دوره را معرفی می‌کنیم.

آیت‌الله هاشم نیازی

آیت‌الله هاشم نیازی، متولد سال 1325 در خرم‌آباد در سال 1340 وارد حوزۀ علمیه کمالیه این شهرستان شد و در سال 1342 برای ادامه تحصیلات حوزوی وارد حوزه قم شد.

آیت‌الله نیازی موفق شد که قبل از سال 1345 در دروس خارج شرکت کند و برای اولین سال‌های راه‌‌اندازی امتحانات کتبی و شفاهی جایزۀ ویژه را از مرحوم آیت‌الله گلپایگانی دریافت کند.

او از سال 1344 تا 1345 دروس خارج فقه و اصول را تا سال 1357 به‎صورت مستقیم و مستمّر در دستور کار خود قرار داد و در طول این مدّت از دروس آیات عظام سلطانی، محقق داماد، میرزاهاشم آملی، حاج شیخ مرتضی حائری، منتظری، مشکینی، وحید خراسانی، حاج شیخ جواد تبریزی، سید کاظم حائری، شبیری زنجانی و آقامحمّد شاه‌آبادی استفاده کرد و بیشرین استفاده درسی او در درجۀ اول از مرحوم «میرزا هاشم آملی» بود.

آیت‌الله میرزاهاشم آملی در سال 1352 اجتهاد آیت‌الله نیازی را شفاهاً تأیید و تصدیق کرد و در سال 1354 مرتب بالاتر اجتهاد او را تصدیق کردند.

از جمله آثار علمی آیت‌الله نیازی  تقریرات دروس فلسفه و عرفان و رساله ترتب و تزاحم است. او در نتایج انتخابات مجلس خبرگان رهبری (1394)، با مشی اصولگرایی در فهرست جامعتین، در حوزۀ لرستان با کسب 382523 رای از مجموع 884144 رأی برابر با 43٫26٪ آرا در جایگاه دوم وارد دوره پنجم مجلس خبرگان رهبری شد.

آیت‌الله احمد مبلغی

آیت‌الله احمد مبلغی، در سال 1338 هجری شمسی در بروجرد به دنیا آمد، پدرش، مرحوم آیت‌الله ماشاءالله مروجی، عالمی زهداندیش بود و در بین لرستانی‌ها دارای احترام ویژه و خاصی بود.

احمد مبلغی دروس مقدماتی و سطح را نزد اساتیدی همچون آیات اشتهاردی، ستوده، پایانی و اعتمادی به انجام رسانید و در مقطع تخصصی دروس خارج از اساتید مبرز و به‌نامی همچون حضرات آیات عظام فاضل لنکرانی و مرحوم میرزا جواد تبریزی بهره برد.

سابقۀ تدریس خارج فقه و اصول و تدریس در دانشگاه‌های کشور، عضویت در هیئت‌تحریریه سه مجله تخصصی فقهی و تألیف بیش از هفتاد مقاله عملی - پژوهشی از جمله سوابق وی است.

ریاست دانشگاه مذاهب اسلامی، ریاست مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی مستقر در قم و عضویت در دوره پنجم مجلس خبرگان رهبری از جمله فعالیت‌های کاری آیت‌الله مبلغی است.

تاریخ تطور قواعد فقهی، جهانی‌شدن و جهان اسلام، موسوعه الاجماع فى الفقه الامامى نیز از جمله تألیفات پرشمار آیت‌الله مبلغی است.

حجت‌الاسلام مهدی سلیمانی

حجت‌الاسلام مهدی سلیمانی اردهالی اردهالی متولد 1340 در روستای بهار اردهال و برادر شهید است و پسرش نیز متولد سال 1366 و دانشجوی دکترای حقوق خصوصی در دانشگاه کاشان است.

ثبت‌نام‌ همزمان او و پسرش در دوره قبلی انتخابات مجلس خبرگان رهبری از اتفاقات جالب آن دوره بود که در بسیاری از رسانه‌ها منعکس شد.

حجت‌الاسلام سلیمانی اردهالی در انتخابات 17 بهمن 1402 جامعه مدرسین حوزه علمیه قم که یکی از زیر مجموعه‌های شورای‌عالی جامعه مدرسین است به‌عنوان رئیس انتخاب شد.

دبیر تشکل اساتید ولایی حوزه‌های علمیه قم از دیگر سمت‌های  حجت‌الاسلام سلیمانی است و از سال 1391 نیز امام‌جمعه مشهد اردهال از توابع کاشان است.

انتهای پیام/645/

منبع خبر:تسنیم

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir