معاون وزیر جهاد کشاورزی: از کشت گلخانه‌ای و صادرات محصولات صیفی‌جات حمایت می‌کنیم

معاون وزیر جهاد کشاورزی: از کشت گلخانه‌ای و صادرات محصولات صیفی‌جات حمایت می‌کنیم
شناسه خبـر : ۱۳۴۳۷۵ دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۲

معاون وزیر جهاد کشاورزی با تأکید به حمایت از صادرات محصولات صیفی‌جات، گفت: یکی از سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی حمایت از کشت گلخانه‌ای است.

به گزارش موج خبر از خرم‌آباد، سید مجتبی خیام‌نکویی، ظهر امروز در بازدید از گلخانۀ هیدروپونیک کشت صنعت، اظهار داشت: این مجموعه یکی از ظرفیت‌های خوب برای تولید محصولات گلخانه‌ای در لرستان است.

وی با اشاره به تولید 9000 تن سالیانه محصولات صیفی‌جات از گلخانه هیدروپونیک کشت صنعت، افزود: حدود دوسوم این نیاز به کشورهای منطقه صادر و منجر به ارزآوری برای کشور می‌شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با تأکید به حمایت از صادرات محصولات صیفی‌جات، عنوان کرد: استاندارد و کیفیت محصولات کشاورزی ایران قابلیت ارائه در بازارهای جهانی را دارد.

وی با بیان اینکه ماندگاری محصولات کشاورزی با مشارکت شرکت‌های دانش‌بنیان افزایش می‌یابد، بیان کرد: تأکید ما به استفادۀ حداقلی از سموم در تولید محصولات است.

خیام‌نکویی با اشاره به ضرورت مبارزه با آفات در کاشت محصولات گفت: امیدواریم سطح زیرکشت گلخانه‌ها و ارزآوری محصولات صیفی‌جات در کشور افزایش یابد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی همچنین در آیین بهره‌برداری یک واحد گلخانه هیدروپونیک در روستای ده‌باقر خرم‌آباد اظهار داشت: یکی از سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی حمایت از کشت گلخانه‌ای است.

وی با دعوت از سرمایه‌گذاران برای مشارکت در تولید محصولات سبزی و صیفی‌جات در لرستان افزود: شرکت‌های دانش‌بنیان حوزۀ کشاورزی می‌توانند از تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی برای تولید این محصولات استفاده کنند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با تأکید به اینکه بهره‌وری بخش کشاورزی با افزایش سطح زیرکشت محصولات گلخانه‌ای افزایش می‌یابد، عنوان کرد: با این روش از مصرف زیاد آب در تولید محصولات جلوگیری می‌شود.

انتهای پیام/ 644/.

منبع خبر:تسنیم

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir