استجازه مقام معظم رهبری برای تامین مالی پروژه راه آهن دورود _خرم‌آباد_ اندیمشک

استجازه مقام معظم رهبری برای تامین مالی پروژه راه آهن دورود _خرم‌آباد_ اندیمشک
شناسه خبـر : ۱۳۳۵۰۹ سه شنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۸

معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: پروژه راه آهن دورود - خرم آباد- اندیمشک از طرح‌های زیرساختی و مهم کشور است و استجازه مقام معظم رهبری برای تامین مالی این پروژه اخذ شده است.

به گزارش موج خبر از خرم‌آباد، داود منظور عصر امروز در بازدید از پروژه راه آهن دورود - خرم آباد- اندیمشک با بیان اینکه این طرح یکی از بزرگترین پروژه‌های زیرساختی کشور است، گفت: عملیات اجرایی این طرح از سال 90 آغاز شد و با توجه به پیچیدگی‌های طراحی و اجرا و تونل‌های طولانی در مسیر خرم آباد تا دورود نیازمند منابع مالی ویژه‌ای است.

وی با بیان اینکه تامین مالی این طرح یکی از برنامه‌های سازمان برنامه و بودجه است، افزود: با وزارت راه و شهرسازی توافقاتی انجام شده و یکی از منابع تامن اعتبار این طرح از محل بودجه عمومی تزریق می‌شود.

وی یادآور شد: ارقامی که از منبع تخصیص می‌باید نوعی کاتالیزور برای سرعت بخشیدن به گره‌های کار این طرح است.

معاون رئیس جمهور تصریح کرد: برای تامین مالی این طرح 100 هزار میلیارد ریال پیش‌بینی شده و لازم است از دیگر ظرفیت‌های تامین مالی نیز استفاده کنیم.

منظور عنوان کرد: یکی از این ظرفیت‌ها استجازه وزارت راه و شهرسازی از مقام معظم رهبری است تا بتوان به‌صورت ویژه برای این پروژه منابع تزریق کرد.

وی گفت: طرح‌های به نسبت زیادی از این محل در حال تامین است از جمله کریدور جنوب به شمال از طرف چابهار به خاش و شمال کشور و یکی دیگر از این طرح‌ها نیز پروژه راه آهن لرستان است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه وزارت راه به تازگی استجازه مقام معظم رهبری را دریافت کرده است، افزود: به تدریج این منابع تزریق و این طرح سرعت خواهد گرفت.

منظور با تاکید بر اینکه تا زمان تامین این منابع از محل منابع عمومی به فعالیت این کارگاه ها کمک می شود، گفت: کارگاه‌های زیادی در این پروژه فعال است و از ابتدای سال حدود یک هزار و 100 میلیارد ریال تخصیص یافته و پیش بینی بودجه امسال نیز یک هزار و 900 میلیارد ریال است.

وی تاکید کرد: تلاش می‌شود تا پایان سال از محل منابع اعتبار تملک، هزار میلیارد ریال دیگر نیز تزریق شود تا عملیات اجرایی متوقف نشود.

معاون رئیس جمهور گفت: این طرح یکی از پروژه‌های اولویت‌دار ملی است و در راستای تکمیل راه‌های کریدوری کشور و به ویژه اتصال بندر امام خمینی (ره) به بندر انزلی که از این مسیر عبور می‌کند و می‌تواند ظرفیت ترانزیتی کشور را افزایش دهد، تلاش می‌کنیم که این اتفاق در کوتاهترین زمان رقم زده شود.


انتهای پیام/645

منبع خبر:تسنیم

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir