۱۰.۵ میلیون تن گندم در کشور خریداری شد

۱۰.۵ میلیون تن گندم در کشور خریداری شد
شناسه خبـر : ۱۳۳۴۸۳ سه شنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۵

معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: با خرید تضمینی گندم در سال گذشته و با تصویب قیمت مناسب، ۱۰.۵ میلیون تن گندم در کشور خریداری شد.

به گزارش موج خبر از خرم‌آباد، داوود منظور، ظهر امروز، سه‌شنبه در  آیین آبگیری سد تاج امیر دلفان در جمع اهالی روستای تاج امیر با تاکید بر اینکه ظرفیت‌های کشور را باید در بخش های مختلف تقویت کرد، گفت: بخشی از واردات باید در داخل به مرحله تولید برسد.

او افزود: حمایت از بخش کشاورزی سیاست اصلی دولت سیزدهم است  که در این راستا با خرید تضمینی گندم در سال گذشته و با تصویب قیمت مناسب، 10.5 میلیون تن گندم در کشور خریداری شد.

معاون رئیس‌جمهور عنوان کرد: در ارتباط با دانه‌های روغنی، برنج و سایر کالاهای اساسی نیز باید رویکرد مشابهی داشته باشیم تا به‌زودی جشن خودکفایی کشور را در تولید این محصولات برگزار کنیم.

او بیان کرد: 15 میلیارد دلار کالای اساسی سالانه وارد کشور می‌شود که نشان می‌دهد از ظرفیت‌های خدادادی موجود به‌خوبی استفاده نشده‌است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: تلاش دولت سیزدهم بر این است که نعمت ارزشمند آب به‌خوبی مدیریت و ذخیره‌سازی شود و با بهره‌وری مناسب به‌کار گرفته شود.

معاون رئیس‌جمهور با تأکید به اینکه لرستان ظرفیت دارد بخش بزرگی از نیازهای کشور به کالاهای اساسی را تأمین کند، ابراز کرد: امروز کشور با وجود همه فشارهای خارجی، سرافرازانه و مقتدرانه رو به‌سوی پیشرفت نهاده و صحنه سازندگی و کارآفرینی شده‌است.

منظور با بیان اینکه نرخ بیکاری در لرستان 9 درصد کاهش یافته و نرخ رشد اقتصادی این استان طی 2 سال گذشته شتاب چشمگیری داشته‌است، افزود: لرستان را باید باتوجه‌به عقب‌ماندگی‌هایی که به‌طور تاریخی دارد به‌صورت ویژه دید و شتاب پروژه‌های عمرانی و زیرساختی را افزایش داد.

او گفت:50 پروژه و طرح در حوزه‌های بهداشت و درمان، آموزش، آب‌رسانی، سدسازی و حمل‌ونقل در لرستان آماده بهره‌برداری تا پایان سال آینده است.

معاون رئیس‌جمهور عنوان کرد: دولت سیزدهم خود را متعهد به نزدیک‌کردن شاخص‌های توسعه‌یافتگی، عدالت بین استانی و توزان توسعه می‌داند و بنا دارد پروژه‌های ناتمام‌مانده در سالیان گذشته را به نتیجه برساند.

او بیان کرد: عملیات احداث سد تاج‌امیر در سال 1390 شروع شد و تا ابتدای این دولت پیشرفت آن حدود 40 درصد بود که با اهتمام دولت سیزدهم و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) امروز به نتیجه رسیده‌است.

منظور گفت: یکی از امتیازهای مهم لرستان ظرفیت‌های توسعه کشاورزی، صنعتی و دامداری است و امیدواربم که این طرح‌ها بتواند نقش مهمی در توسعه این زمینه‌ها داشته باشد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه افتتاح شبکه آبیاری سد ایوشان به‌صورت هم‌زمان با سد تاج‌امیر انجام شد، تصریح کرد: شبکه آبیاری سد ایوشان از کارهای بزرگ دولت سیزدهم است که در این راستا 500 هکتار از اراضی کشاورزی مشروب می‌شود.

انتهای پیام/645

منبع خبر:تسنیم

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir