احتیاط‌ های رانندگی در روزهای برفی

احتیاط‌ های رانندگی در روزهای برفی
شناسه خبـر : ۱۳۰۹۶۱ شنبه ۲۳ دی ۱۴۰۲ - ۰۰:۳۴

یکی از اقدامات مهم و مفید در فصول بارندگی و بارش برف، یادآوری نکات ایمنی و احتیاط های لازم برای پیشگیری از حوادث مرتبط با شرایط نامساعد آب و هوایی است.

به گزارش موج خبر، مطالعات کارشناسی در ژاپن نشان داده است از مجموع تصادفات رانندگی که منجر به جراحت یا فوت می‌شود، بسیاری از موارد به دلیل یخ‌زدگی جاده‌ها و رانندگی در روزهای برفی اتفاق می‌افتد.

هنگام رانندگی در هوای برفی، بسیار مهم است که از انجام حرکات ناگهانی مانند راه‌ افتادن با سرعت بالا، کوبیدن روی ترمزها یا چرخاندن ناگهانی فرمان خودداری کنید.

شرایط برفی همچنین هنگام چرخش در پیچ جاده‌ها خطر بالای سر خوردن را در پی دارد. پل‌ها حتی خطرناک‌تر هستند، زیرا پل‌ها به سرعت یخ می‌زنند چون سطح آنها بالاتر از سطح زمین است و هوای سرد هم در بالا و هم در پایین پل حرکت می‌کند.

به گزارش شبکه «ان‌اچ‌کی»، نتایج یک مطالعه نشان داده است در شرایط دمای هوای ۲ درجه سانتیگراد، دمای روی پل چهار درجه کمتر یعنی منفی ۲ درجه سانتیگراد بوده است.

همچنین تاکید می‌شود که رانندگی در جاده‌های برفی برای رانندگان تازه‌کار، خطرناک هستند اما حتی رانندگان باتجربه هم باید مراقب باشند چرا که ممکن است خودروی‌شان به دلیل شرایط جوی نامساعد و غیرمعمول به طور ناگهانی از کنترل خارج شود.

منبع: ایسنا

منبع خبر:مشرق

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir