محور ازنا- شازند سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد

محور ازنا- شازند سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد
شناسه خبـر : ۱۳۰۵۶۰ چهارشنبه ۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۰۳:۵۲

سرپرست معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی لرستان پیشرفت فیزیکی محور ازنا - شازند را ۷۵ درصد عنوان کرد و گفت: با توجه به برنامه زمان‌بندی، تمام فعالیت‌های باقیمانده تا شهریور ۱۴۰۳ تکمیل و به بهره‌برداری خواهد رسید.

داریوش اسدزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار موج خبر در خرم‌آباد، با اشاره به اینکه احداث باند دوم محور ازنا – شازند به طول ۳۴/۴ کیلومتر در محدوده استان لرستان شامل ۵ قطعه است، اظهار کرد: سال ۹۸، ۱۱/۲ کیلومتر قطعه دوم و سوم، سال ۹۹، ۷/۵ کیلومتر قطعه اول و سال ۱۴۰۱ ، ۶/۵ کیلومتر قطعه چهارم افتتاح و به بهره برداری رسید.

وی گفت: علاوه بر بهره‌برداری قطعات نامبرده در سال‌های گذشته ساخت پل هلال احمر ، احداث و تکمیل پل باکسی دو دهانه ۵ متری تقاطع غیرهمسطح روستای باغ موری ، احداث و تکمیل پل دودهانه ۸ متری تقاطع غیرهمسطح امام زاده پیرعباد «ورودی شهرستان ازنا»، احداث پل دهانه ۱۳ متری شهر مومن آباد همراه با احداث رمپ و لوپ های آن ، احداث پل دهانه ۱۵ متری تقاطع غیر همسطح کارخانه فروآلیاژ از جمله کارهایی هستند که با پیگیری در دولت سیزدهم تا به امروز انجام شده است.

سرپرست معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی لرستان تکمیل رمپ و لوپ‌های تقاطع امام زاده پیرعباد، تکمیل رمپ های تقاطع روستای مرزیان ، تکمیل دوربرگردان های قطعه یک تا سه، تکمیل پل دهانه ۱۶ متری تقاطع غیرهمسطح راه آهن و اجرای عملیات باقیمانده در قطعه پنجم « انتهای حوزه استان لرستان» را از کارهای باقیمانده محور عنوان کرد و افزود: با توجه به برنامه زمان‌بندی پیمانکاران فعال در این حوزه تا شهریور ۱۴۰۳ تمام فعالیت‌های باقیمانده تکمیل و به بهره‌برداری خواهد رسید.

 وی، پیشرفت فیزیکی محور ازنا - شازند را ۷۵ درصد عنوان کرد و گفت: هزینه‌های انجام شده برای قطعه یک تا پنج «پیمانکاران حوزه استان لرستان» ۹۵۰ میلیارد ریال و اعتبار مورد نیاز جهت تکمیل و بهره برداری از پروژه ۱۵۰۰ میلیارد ریال است.

اسدزاده بیان کرد: پیش بینی اتمام پروژه‌های حوزه استان لرستان در صورت تامین اعتبار سال ۱۴۰۳ است.

سرپرست معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی لرستان خاطرنشان کرد: نکته قابل توجه اینکه محور اصلی در حوزه اداره کل راه و شهرسازی تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار گرفته است و تنها رمپ و لوپ‌های دو تقاطع «تقاطع پیر عباد و باغموری» و یک دستگاه پل دهانه ۱۶ متری« تقاطع راه اهن» که هم اکنون در حال اجرا است باقیمانده است. 

به گفته وی عملیات باقیمانده قطعه پنجم محور ازنا - شازند به شرکت ساخت و توسعه واگذار شده و در حال اجرا است.

پایان پیام/

منبع خبر:فارس

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir