صدور ۱۷ هزار و ۳۸۸ مجوز کسب‌وکار در لرستان

صدور ۱۷ هزار و ۳۸۸ مجوز کسب‌وکار در لرستان
شناسه خبـر : ۱۲۹۶۲۹ چهارشنبه ۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۵

مدیرکل اقتصادی و دارایی لرستان از صدور ۱۷ هزار و ۳۸۸ مجوز کسب‌وکار در این استان خبر داد.

به گزارش موج خبر از خرم‌آباد، علی محمدی ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران اظهار داشت: 17 هزار و 388 مجوز کسب‌وکار در 9ماهه نخست سال جاری از طریق درگاه ملی مجوزها به‌صورت الکترونیکی صادر شده‌است.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون 29 هزار و 896 درخواست در درگاه ملی مجوزهای لرستان ثبت شده‌است، افزود: پنج هزار و 923 مجوز با تأخیر صادر شده‌است.

مدیرکل اقتصادی و دارایی لرستان با تأکید به اینکه هفت هزار و 844 مورد از درخواست‌های متقاضیان به عدم صدور مجوز منتج شده‌است، عنوان کرد: دستگاه اجرایی صادرکننده مجوز در صورت عدم صدور مجوز و شکایت متقاضی، هفت روز برای بررسی شکایت، زمان در اختیار دارد.

وی با بیان اینکه الکترونیکی‌سازی صدور مجوزها با دستور رئیس‌جمهور جزو اهداف اصلی دولت سیزدهم قرار گرفته‌است، بیان کرد: در این راستا درگاه ملی به نشانی mojavez.ir از ابتدای سال 1401 به‌عنوان یک بستر اینترنتی آغاز به‌کار کرده‌است.

محمدی گفت: متقاضیان در گذشته برای دریافت مجوز با دردسرهای زیادی روبه‌رو بودند؛ اما امروزه درگاه ملی مجوزها چهارهزار و 730 نوع مجوز بدون مراجعه حضوری به دستگاه ذی‌ربط را صادر می‌کند.

مدیرکل اقتصادی و دارایی لرستان با بیان اینکه کل درخواست‌های ثبت‌شده در درگاه ملی مجوزها 46 هزار و 371 مورد است که 25 هزار و 179 مورد از این تعداد، مجوز صدور دریافت کرده‌است، ابراز کرد: هفت هزار و 613 مورد تأخیر داشته‌است و 14 هزار و 351 مورد نیز به عدم صدور منتهی شده‌است.

محمدی با تأکید به اینکه مطالبه مجوز کاغذی از فردی که شناسه یکتا دارد و نام وی در بانک اطلاعات کسب‌وکارها است مصداق جرم است، اظهار داشت: این امر حداقل شش ماه حبس دارد؛ بنابراین متقاضیان می‌توانند شکایت خود را به‌صورت الکترونیک در درگاه ملی مجوزها ثبت کنند.

وی افزود: شعبه نهم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب خرم‌آباد در سال جاری به‌عنوان شعبه ویژه رسیدگی برای پیگرد متخلفان از اجرای احکام قانونی تسهیل صدور مجوزها تعیین شده‌است.

انتهای پیام/641/.

منبع خبر:تسنیم

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir