تردد اهالی منطقه دورود - اندیمشک پس از برخورد قطار و ریل‌باس مختل شد

تردد اهالی منطقه دورود - اندیمشک پس از برخورد قطار و ریل‌باس مختل شد
شناسه خبـر : ۱۲۸۲۲۱ یکشنبه ۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۳

ریل باس محلی دورود - اندیمشک ۱۲ آذر بر اثر برخورد با یک قطار دچار حادثه و از چرخه خارج شد، اکنون پس از گذشت سه هفته از حادثه، ریل باس هنوز تعمیر نشده و تردد مردم این منطقه با مشکل مواجه شده است.

موج خبر لرستان- ، ۱۲ آذر ماه سال جاری برخورد یک دستگاه ریل باس با قطار باری در ایستگاه کشور از توابع بخش پاپی علاوه بر مصدومیت ۵ نفر خسارت زیادی هم به قطار ریل باس وارد کرد.

خارج شدن ریل باس از چرخه و اختلال در جا به جایی مسافران

با توجه به اینکه تردد مردم محلی مسیر دورود - اندیمشک با ریل باس انجام می‌شود، خارج شدن ریل باس از چرخه مشکلات زیادی را برای آنها ایجاد کرده است.

ریل باس به دلیل خدمات ارزان قیمت و سرعت بالا وسیله مناسبی برای جا به جایی مردم منطقه است، به همین دلیل تعمیر ریل باس و یا قطار جایگزین مطالبه جدی آنها است.

ریل باس محلی دورود - اندیمشک ۱۲ آذر بر اثر برخورد با یک قطار باری دچار حادثه می‌شود و به دلیل خسارت بالا از چرخه خارج می‌شود، حالا با گذشت حدود سه هفته از حادثه اما ریل باس تعمیر نشده است، مطالبه مردم تعمیر و یا قطار جایگزین برای جا به جایی است، مدیران راه آهن اما می‌گویند: هزینه تعمیر ریل باس بالا و زمان بر است.

مردم محلی می‌گویند: ریل باسی که اکنون دچار سانحه شده صبح ساعت ۶ از دورود به سمت اندیمشک حرکت و ساعت دوازده از اندیمشک به سمت دورود حرکت می‌کرد.

حالا اما با گذشته حدود ۳ هفته قطار جایگزینی پیدا نشده و تردد مردم با مشکل مواجه شده است، این در حالی است که ممکن است تعمیر ریل باس زمان بر باشد.

افرادی که محل سکونتشان دورود است اما در سپیددشت، چم‌سنگر و مناطق دیگر مشغول کار هستند از ریل باس برای تردد خود استفاده می‌کردند، علاوه بر این مردم روستاهایی که در مسیر راه‌آهن قرار دارند هم برای جا به جایی از ریل باس استفاده می‌کنند.

صدای ما را به گوش مسوولان برسانید

گلایه و نارضایتی مردم منطقه این است که تاکنون اقدامی برای قطار جایگزین و یا تعمیر ریل باس خسارت دیده انجام نشده است.

آنها می‌گویند: صدای ما را به گوش مسوولان برسانید، مطالبه ما از مدیریت ارشد استان و مدیرعامل راه‌آهن کشور این است یا قطار جایگزین را تامین کنند یا ریل باسی که دچار خسارت شده سریع‌تر تعمیر شود.

هزینه تعمیر بالا و زمان بر است

مدیرکل راه‌آهن لرستان به فارس می‌گوید: با توجه به خسارت وارد شده به ریل باس و خارج شدن آن از چرخه ریل باس نیاز به تعمیر دارد، با وجود اینکه هنوز برآورد دقیقی از خسارت انجام نشده اما هزینه تعمیر بالا است.

رحمت رحمت نژاد تاکید می‌کند: با توجه به اینکه ریل باس و قطار محلی جزو دسترسی‌ها مردم منطقه است در تلاش هستیم که هر چه زودتر ریل باس را وارد چرخه کنیم.

او می‌گوید: در حال حاضر تردد با یک قطار محلی دورود - اندیمشک که هر روز ۲ عصر به سمت اندیمشک و بالعکس حرکت می‌کند، انجام می‌شود، اما ریل باس همه روزه ساعت ۶ صبح حرکت می‌کرد که با این سانحه فعلا نمی‌تواند به مردم خدماتی ارائه کند.

به گفته مدیرکل راه آهن لرستان در حال حاضر هم مدیران ارشد راه آهن کشور پیگیر قطار جایگزین هستند تا مردم بتوانند از خدمات ارزان و مناسب آن استفاده کنند، تعمیر و یا تامین قطار جایگزین جزو اولویت مدیران ارشد راه آهن کشور است.

رحمت نژاد می‌گوید: با توجه به نگاه ویژه مدیرعامل راه آهن به منطقه لرستان قطعا مطالبه مردم محقق می‌شود، اما باید مدت زمانی سپری شود تا تعمیرات انجام بشود چون خسارت سنگینی به ریل باس وارد شده است.

او در پاسخ به این پرسش که آیا تا پایان سال ریل باس تعمیر می‌شود یا خیر؟ توضیح می‌دهد: نظر تا پایان سال نیست ممکن است زودتر محقق شود، اما همانطور که گفتم با توجه به خسارت سنگینی که به ریل باس وارد شده تعمیر آن زمان بر است.

مدیرکل راه‌آهن لرستان می‌‌گوید: مردم منطقه مطمئن باشند که تعمیر ریل باس و یا قطار جایگزین را جزو‌ اولویت‌های ما است، چون می‌دانیم که ریل باس وسیله مناسب برای جا به جایی کارمندان، دانش‌آموزان و دانشجویان منطقه است.

تعمیر ریل باس با توجه به نقشی که در جا به جایی مردم منطقه دارد ضروری است، بنابراین مدیران راه‌آهن باید راهکاری برای رفع این مشکل بیاندیشند.

پایان پیام/

منبع خبر:فارس

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir