سعید جلیلی: فرصت ایران برای صادرات محصولات کشاورزی به روسیه بیشتر شد

سعید جلیلی: فرصت ایران برای صادرات محصولات کشاورزی به روسیه بیشتر شد
شناسه خبـر : ۱۲۵۲۴۷ دوشنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۳

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به ظرفیت لرستان در صادرات صیفی‌جات به کشورهای منطقه، گفت: در پی تحولات منطقه، یکی از رقبای ایران در واردات محصولات کشاورزی به روسیه کنار گذاشته شده است.

به گزارش موج خبر از خرم‌آباد، سعید جلیلی ظهر امروز در حاشیه سفر به لرستان و بازدید از گلخانه دیناروند خرم‌آباد، اظهار کرد: مجموعه ۵۵ قطعه‌ای گلخانه دیناروند، نمونه‌ای از  ظرفیت‌های لرستان در بخش کشاورزی است.

وی خاطرنشان کرد: در کنار وجود ظرفیت‌های خوب در استان، فرصت‌های مطلوبی نیز در عرصه اقتصاد منطقه داریم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان داشت: با توجه به اتفاقات صورت گرفته و نوع ارتباط با کشورهای اروپایی، یکی از رقبای ایران در عرصه واردات به روسیه کنار گذاشته شده است.

وی با اشاره به ظرفیت خوب لرستان در صادرات محصولات کشاورزی، افزود: استان می‌تواند از این فضا و فرصت پیش آمده، سهم موثری را در صادرات صیفی‌جات به منطقه داشته و باعث افزایش اشتغال، ارز آوری، رشد و ارتقا سطح درآمد استان و مردم منطقه شود.

جلیلی گفت: کارهای خوب زیادی در استان صورت گرفته، اما این موارد کافی نیست و نباید به حداقل‌ها اکتفا کرد، بلکه باید قله را مدنظر داشته باشیم تا استان حداکثر استفاده را از ظرفیت‌های خود و فرصت‌های اقتصادی بین المللی داشته باشد.

وی اظهار کرد: در این راستا نیز دولت، دستگاه‌های مربوط و بانک‌ها کمک کنند تا استان به نقطه و هدف برنامه‌ریزی شده خود دست پیدا کند.

پایان پیام/

منبع خبر:فارس

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir