آخرین وضعیت سیلاب شهر ایلام/ ترددها مختل شده است

آخرین وضعیت سیلاب شهر ایلام/ ترددها مختل شده است
شناسه خبـر : ۱۲۳۱۰۱ دوشنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۳

بارش شدید باران باعث جاری شدن سیلاب و آبگرفتگی بسیاری از خیابان های شهر ایلام شد است.

به گزارش موج خبر، مطابق پیش بینی‌ها بارش‌های سیل آسا سراسر استان ایلام را گرفته است، بارش‌ها هم اکنون باعث اختلال تردد در سطح شهر ایلام شده است.

هم اکنون مسیر تردد چهار راه پیام نور به سمت دانشگاه آزاد ایلام و مسیر بلوار ابوالفضل مسدود است.

بر اساس اطلاعیه ستاد بحران مدارس در کلیه مقاطع تحصیلی در شیفت عصر تعطیل اعلام شد. پیش از این مدارس نوبت صبح نیز تعطیل اعلام شده بود.

پروازهای فرودگاه ایلام نیز لغو و خسارت‌هایی به زیرساخت‌های شهر ایلام وارد شده است، همچنین گزارش‌هایی از تخریب اراضی کشاورزی نیز مخابره شده است.

تاکنون گزارش فوتی ناشی از سیل دریافت نشده است

غلامرضا علی محمدی اظهار کرد: هلال احمر استان مشغول امداد و نجات شهروندان گرفتار در آبگرفتگی معابر است.

وی بیان کرد: خوشبختانه تاکنون گزارش فوتی ناشی از سیل دریافت نشده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان ایلام گفت: در پی اعلام هشدار سطح قرمز هواشناسی مبنی بر رگبار شدید باران، رعد و برق و وزش باد شدید در جنوب شرق استان ایلام کلیه شعب، پایگاه‌های امداد و نجات و تیم‌های عملیاتی با تمام تجهیزات از اواخر امروز تا پایان هشدار هواشناسی برای مقابله با هرگونه حادثه احتمالی آمادگی کامل دارند.

مردم ایلام نسبت به ذخیره سازی آب اقدام کنند

مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب ایلام نیز اعلام کرد: با توجه به هشدار سطح قرمز هواشناسی و وقوع سیل، بعضاً افزایش کدورت منابع تأمین آب و احتمال قطعی آب، به همشهریان عزیز اکیداً توصیه می‌شود نسبت به ذخیره سازی و مدیریت مصرف آب اقدام کنند.

آخرین وضعیت تردد در خیابان‌های شهر ایلام

رئیس پلیس راهور ایلام با اشاره به آخرین وضعیت تردد در خیابان‌های شهر ایلام، گفت: مشکلات تردد حل شده است.

سرهنگ علی احمد شاهوردی اظهار داشت: با توجه به ریزش نزولات جوی و رحمت الهی از شهروندان تقاضا داریم حتی المقدور از ترددهای غیر ضروری در سطح معابر اجتناب داشته باشند.

وی افزود: با توجه به ریزش نزولات جوی که در سطح معابر داشتیم بعضاً در بعضی از معابر دچار آبگرفتگی شد که با حضور به موقع عوامل شهرداری خوشبختانه تا حدودی مشکلات مرتفع شد و تردد به سهولت صورت می‌پذیرد.

وی ادامه داد: همکاران ما در سطح معابر در راستای روان سازی ترافیک حضور دارند از این بابت مشکل خاصی نیست اما انتظار ما از شهروندان این است نهایت همکاری را با همکاران بنده در راستای روان سازی ترافیک داشته باشند و از طرف دیگر از ترددهای غیر ضروری اجتناب کنند.

بارش‌ها تا فردا ادامه دارد

احسان احمدی نژاد کارشناس هواشناسی استان ایلام نیز اظهار داشت: از صبح امروز به تدریج سامانه بارشی پرقدرتی وارد استان شده، اوج فعالیت و گستردگی این سامانه امروز است.

وی افزود: انتظار داریم طی امروز در سطح استان رگبارهای شدید باران به همراه رعد و برق، وزش باد شدید در نقاط مستعد تگرگ را داشته باشیم.

کارشناس هواشناسی استان ایلام تصریح کرد: این سامانه در کل استان قدرت قابل توجهی را دارد اما در نواحی جنوبی و به خصوص نواحی جنوب شرق استان از پتانسیل ریزشی بالای برخوردار است.

وی ادامه داد: آبگرفتگی معابر به شکل گستردهفسیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌ها را در این نواحی داشته باشیم، طی روز سه شنبه این سامانه در استان نیزفعالیت دارد اما از شدت و گستردگی آن تا حد زیادی کاسته و از سطح استان خارج خواهد شد. وی عنوان کرد: خطر اصابت

صاعقه نیز طی فردا در ارتفاعات استان وجود دارد از نظر دما نیز طی فردا و پس فردا کاهش محسوس دما را خواهیم داشت.

منبع: مهر

منبع خبر:مشرق

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir