احیا تالاب‌ها تنها با مشارکت جوامع محلی امکان‌پذیر است

احیا تالاب‌ها تنها با مشارکت جوامع محلی امکان‌پذیر است
شناسه خبـر : ۱۲۰۶۳۵ سه شنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۰

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان با بیان اینکه احیا تالاب‌ها تنها با مشارکت جوامع محلی امکان‌پذیر است، گفت: تاکنون هیچ کدام از تالاب‌های استان در کنوانسیون رامسر ثبت نشده است

به گزارش موج خبر از خرم‌آباد، علی سالاروند امشب در نشست خبری با اصحاب رسانه لرستان با اشاره به سطح مناطق حفاظت شده استان، اظهار کرد: مناطق تحت مدیریت استان ۳۲۲ هزار هکتار است، ضمن اینکه ارتقا منطقه حفاظت شده سفید کوه را در دست اقدام داریم.

وی بیان کرد: امسال دو پاسگاه در مناطق حفاظت شده به بهره‌برداری رسید، همچنین کلنگ دو پاسگاه دیگر نیز بر زمین زده شد که سال آینده تکمیل می‌شوند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان با اشاره به چالش پسماند در استان، افزود: با توجه به اینکه مدیریت پسماند نه تنها در لرستان بلکه در کشور به صورت سنتی انجام می‌شود، به دنبال مدیریت پسماند با استفاده از پلاسما در استان هستیم، در این زمینه با شهرداری‌ها نیز مکاتبات و جلساتی را داشته‌ایم.

سالاروند در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه ساز و کار تشکیل کارگروه اضطرار به عهده هواشناسی است، عنوان کرد: تشخیص و اعلام آلودگی هوا بر عهده هواشناسی است، از این رو تصمیم گیری برای تشکیل کارگروه اضطرار توسط این مجموعه انجام می‌گیرد.

وی در خصوص اعتبار ریزگردها نیز گفت: از آنجا که لرستان کانون گرد و غبار نیست، بنابراین اعتباری برای استان تخصیص داده نمی‌شود.

مدیرکل محیط زیست لرستان به اعمال شرایط بدی آب و هوا به کارمندان استان نیز اشاره کرد و گفت: مکاتبات و جلسات متعددی را با رییس سازمان محیط زیست و اداره استخدامی داشته‌ایم و تاییدیه نیز دریافت کرده‌ایم.

سالاروند خاطر نشان کرد: همچنان پیگیر هستیم که بدی آب و هوا در فیش حقوقی کارمندان لحاظ شود.

وی با بیان اینکه احیا تالاب‌ها تنها با مشارکت جوامع محلی امکان پذیر است، گفت: تاکنون هیچ کدام از تالاب‌های استان در کنوانسیون رامسر ثبت نشده است، اما پیگیر هستیم که تالاب‌های استان را در سایت رامسر ثبت کنیم.

پایان پیام/

منبع خبر:فارس

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir