یادمان شهدای گمنام شهر «گراب» پس از ۱۱ سال احداث می‌شود

یادمان شهدای گمنام شهر «گراب» پس از ۱۱ سال احداث می‌شود
شناسه خبـر : ۱۱۹۸۱۶ یکشنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۰

رئیس اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران کوهدشت با اشاره به لزوم معرفی ۴۸۸ شهید این شهرستان از احداث یادمان شهدای گمنام منطقه طرهان پس از ۱۱ سال خبر داد.

به گزارش موج خبر از کوهدشت، خسرو پرویزپور ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه این شهرستان اظهار داشت: نخستین وظیفه مهم در نهاد بنیاد شهید و امور ایثارگران، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است و ما باید شهدا را بیشتر به جامعه و به‌ویژه نسل جوان معرفی کنیم.

وی با اشاره به لزوم انتقال مفهوم ایثار، گذشت و شهادت با ابزار هنر و کارهای فرهنگی افزود: نشر جذابیت‌های حماسی دوران دفاع مقددس منجر به اعتلای فرهنگ ایثار و شهادت می‌شود.

رئیس اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران کوهدشت کسب رضایت ایثارگران را یک اصل مهم دانست و عنوان کرد: انقلاب اسلامی ایران حاصل خون شهدا و مجاهدت ایثارگرانی است که برای کشور سنگ تمام گذاشتند.

وی با اشاره به تکریم خانواده‌های شهدای کوهدشت در قالب «طرح سپاس» بیان کرد: در دیدارهای متعددی با همراهی فرماندار این شهرستان از  خانواده‌های شهدا و ایثارگران کوهدشت بازدید به‌عمل آورده‌ایم.

پرویزپور با بیان اینکه ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت  همواره ماندگار است، گفت: محوری‌ترین نقش و وظیفه طرح سپاس بازتولید، نشر و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

رئیس اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران کوهدشت ابراز کرد: این شهرستان دارای 488 شهید والامقام، 1300 جانباز و 58 آزاده است که رشادت‌های بی‌نظیری را در دوران دفاع مقدس به نمایش گذاشتند.

پرویزپور با بیان اینکه تمثال رنگ‌ورورفته شهدا در نقاط مختلف کوهدشت در شأن مقام شامخ شهدا نیست، اظهار داشت: بنا شده است که تمثال‌های جدید از شهدای این شهرستان در ورودی شهر نصب شود.

وی افزود: ضرورت دارد مجمعی متشکل از نخبگان و معماران اجتماعی که بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی را اجرایی و پیاده‌سازی کنند در کوهدشت تشکیل شود.

رئیس اداره بنیاد شهید و ایثارگران کوهدشت با اشاره به اینکه بنیاد شهید نهادی هدایتگر، سیاست‌گذار و نظارتگر است، عنوان کرد: این نهاد آماده دریافت ایده‌ها و موضوعات کاربردی در راستای هرچه بهتر اجرا شدن برنامه‌های ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است.

وی با اشاره به یادمان شهدای گمنام در منطقه طرهان بیان کرد: این یادمان که دو شهید گمنام را در خود جای داده پس از 11سال احداث می‌شود.

پرویزپور به نقش گردان‌های کوهدشت در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: این شهرستان در دوران دفاع مقدس دارای فرماندهانی مانند شهید فیروز سرتیپ‌نیا فرمانده گردان کمیل و شهید علیمردان آزادبخت فرمانده گردان محبین است.

رئیس اداره بنیاد شهید و ایثارگران کوهدشت بر لزوم معرفی شهدا و فرماندهان این شهرستان در دوران دفاع مقدس تأکید و ابراز کرد: معرفی شهدا به‌عنوان الگوهای اخلاقی و دینی توسط اصحاب رسانه می‌تواند فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه نهادینه کند.

انتهای پیام/ 644/.

منبع خبر:تسنیم

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir