محور گردشگری غرب کشور ایجاد می‌شود

محور گردشگری غرب کشور ایجاد می‌شود
شناسه خبـر : ۱۱۹۸۱۱ یکشنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۶:۰۰

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان گفت: تلاش ما این است که با همکاری استان‌های غربی کشور، محور گردشگری غرب کشور را تشکیل دهیم.

به گزارش خبرنگار موج خبر، عطا حسن پور روز شنبه در نخستین همایش ملی مدل‌ها و روش‌های توانمندسازی گردشگری لرستان، اظهار داشت: در راستای ارتقای دانش‌بنیان زیرساخت‌های گردشگری استان، برای اولین بار، نرم‌افزار معرفی و راهنمای جاذبه‌های گردشگری استان لرستان طراحی شده که به دو زبان فارسی و انگلیسی است.

وی عنوان کرد: هر گردشگری که به استان لرستان سفر می‌کند می‌تواند از این نرم‌افزار معرفی‌کننده جاذبه‌های گردشگری استان و راهنمای هدایت‌کننده به این جاذبه‌ها استفاده کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان، افزود: بحث تبلیغات و بازاریابی یک بحث مهم برای رونق گردشگری استان لرستان است.

حسن پور، اظهار داشت: میزهای تخصصی گردشگری برای استان‌ها تعریف شده است؛ سهم استان لرستان از این میزهای تخصصی، میز گردشگری کشاورزی و میز تخصصی ژئوتوریسم لرستان است.

وی ادامه داد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته نخستین همایش تخصصی گردشگری کشاورزی را با یاری سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان برگزار کردیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان، بیان کرد: ما در این مسیر در ابتدای راه هستیم؛ زیرساخت‌ها ضعیف هستند ولی ما همه کوشش خود را برای رسیدن به وضعیت مطلوب انجام می‌دهیم.

حسن پور، تصریح کرد: تلاش کرده‌ایم یک مربع گردشگری بین استان‌های غربی کشور تشکیل بدهیم تا بتوانیم یک چرخه اقتصاد گردشگری ایجاد کنیم.

وی اظهار داشت: کوشش ما این است با همکاری استان‌های غربی کشور، محور گردشگری غرب کشور را تشکیل بدهیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان لرستان، ادامه داد: برنامه‌ریزی کرده‌ایم در بخش بین‌الملل، خبرنگاران خارجی مقیم کاری ایران هم به لرستان بیایند تا جاذبه‌های گردشگری استان لرستان به خارج از کشور معرفی شوند.

منبع خبر:مهر

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir