پیگیری برای عملیاتی شدن ۳ پروژه سدسازی در لرستان

پیگیری برای عملیاتی شدن ۳ پروژه سدسازی در لرستان
شناسه خبـر : ۱۱۹۵۳۹ شنبه ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۰

پلدختر- نماینده مردم پلدختر و معمولان در مجلس شورای اسلامی از پیگیری برای عملیاتی شدن سه پروژه سدسازی «معشوره»، «چول هول» و «بن لار» در این شهرستان و در لرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار موج خبر، سید حمیدرضا کاظمی در جمع راهپیمایان ۲۲ بهمن پلدختر با گرامیداشت این روز و یاد و خاطره شهدا، هدف دشمن را دور کردن نسل جدید انقلاب از اهداف و آرمان‌های اسلام و راه شهدا دانست و اظهار داشت: باید در مقابله با این اقدام دشمن و در راستای آگاهی بخشی جوانان، نسبت به دستاوردهای انقلاب اسلامی تلاش کرد.

نمایش یکپارچگی مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن

وی، بزرگترین شاخصه نظام جمهوری اسلامی ایران را پشتیبانی مردم دانست و گفت: هر چه تلاش دشمنان علیه نظام جمهوری اسلامی بیشتر می‌شود انزجار ملت ایران از آنها بیشتر و برای دفاع و حفظ آرمان‌ها و دستاوردهای نظام و انقلاب بیشتر تلاش می‌کنند.

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی، افزود: ملت ایران ۲۵۰ هزار شهید تقدیم انقلاب کرده و این بهای کمی نیست و مردم پلدختر نیز به تبع آن در دوران دفاع مقدس با تقدیم شهدا، ایثارگران، جانبازان و آزادگان برای این انقلاب هزینه کردند.

کاظمی، یادآور شد: هدف دشمن و صف‌آرایی آنها در اتاق فکرها ایجاد فاصله بین مردم، نظام و رهبری است و این در تمام شبکه‌های راه اندازی شده دشمن مشخص است که همه آنها قصد تخریب مقام معظم رهبری را دارند، اما کور خوانده‌اند و ملت ایران همیشه درصحنه پشت سر رهبری و پیرو ولایت است.

وی، با گرامیداشت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، افزود: دشمن با راه اندازی جنگ ترکیبی قصد جدایی نسل جوان از انقلاب را داشت که با درایت مقام معظم رهبری و هوشیاری مردم خنثی شد.

نماینده مردم پلدختر و معمولان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اقتدار امروز ایران اسلامی حاصل مقاومت و ایستادگی ملت است، گفت: دشمنان هر چه در توان داشتند وارد میدان کردند و تحریم‌های مختلف و گوناگونی در حوزه‌های مختلف را علیه ملت ایران اعمال کردند اما با شکست مواجه شدند.

کاظمی، افزود: ملت با بصیرت ایران با حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن بار دیگر ثابت کردند از انقلاب حمایت و از ارزش‌های خود دست بر نمی‌دارند و یکپارچگی خود را در مقابل دشمن به نمایش می‌گذارند.

پیگیری برای عملیاتی شدن سه پروژه سدسازی

وی، شرکت در انتخابات و رأی دادن را نیز از دستاوردهای انقلاب اسلامی دانست و یادآور شد: خدمات انجام شده از سوی نماینده به عنوان خدمتگزار نیز از دستاوردهای انقلاب اسلامی است و در این شرایط سخت اقتصادی در حوزه‌های مختلف زیرساختی، صنعت، بهداشت و درمان، راه‌های شهری و روستایی، آب و کنترل آب‌ها و حق آبه مردم از سدهای بالادست از خدمات انجام شده است.

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی در رابطه با احداث سدهای بالادست رودخانه «کشکان» اشاره کرد و افزود: درجلسه‌ای با وزیر نیرو در رابطه با سدهای «معشوره»، «چول هول» و «بن لار» بحث و پیگیری شد و هفته گذشته گروه فنی برای بررسی موضوع به منطقه اعزام شد.

کاظمی، گفت: مطالعات اولیه سد «چول هول» انجام شده و مطالعات دوم آن نیز باید انجام شود، انجام مطالعات سد «بن لار» نیز به وزارت نیرو واگذارشده و همچنان که پیش از این نیز اعلام شده حقابه مردم پلدختر و معمولان به عنوان پایین دست باید از سد «معشوره» مشخص شود.

وی، افزود: اعلام شد ۴۲ میلیون مترمکعب از سد «معشوره» حقابه کشاورزی مردم پلدختر و معمولان است و ۴۰ میلیون مترمکعب مازاد بر کشاورزی نیز حق زیست محیطی رودخانه «کشکان» است.

نماینده مردم پلدختر و معمولان در مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: ۷۰۰ موتور تلمبه و ایستگاه‌های پمپاژ ۱۵ میلیون متر مکعب آب مصرف می‌کنند که اگر همه پروژه‌های وزارت خانه‌های نیرو و جهاد کشاورزی نیز به نتیجه برسند کمتر از این میزان آب استفاده می‌شود یعنی تا ۷۲ میلیون فاصله است.

کاظمی، به راه آهن دورود، خرم آباد، پلدختر و اندیمشک اشاره کرد و افزود: این پروژه به عنوان موضوعی مهم از طریق دورود، خرم آباد و آزادراه به اندیمشک متصل می‌شد که طی دو سال و نیم پیگیری و تلاش به خرم‌آباد ویسیان، معمولان، پلدختر اندیمشک تغییر مسیر داد و این کار بسیار بزرگی است که ۲۰ هزار میلیارد اعتبار لازم دارد.

وی، افزود: بر این اساس پیگیری شده تا این مبلغ از تهاتر نفت تأمین شود که در صورت موفقیت کلنگ آن به زمین زده می‌شود.

نماینده مردم شهرستان‌های پلدختر، معمولان در مجلس شورای اسلامی، گفت: شهرستان شدن معمولان را مردم چند روز پیش جشن گرفتند که کار بزرگی در راستای رفع محرومیت از این منطقه بود و دولت برای خدمات رسانی بیشتر در معمولان مستقر می‌شود.

منبع خبر:مهر

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir