امام جمعه خرم‌آباد: ملت‌های آزاده سپاه را ضد تروریسم و نجات‌بخش ملت‌های مظلوم می‌دانند

امام جمعه خرم‌آباد: ملت‌های آزاده سپاه را ضد تروریسم و نجات‌بخش ملت‌های مظلوم می‌دانند
شناسه خبـر : ۱۱۹۱۵۳ جمعه ۳۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۲

امام جمعه خرم‌آباد با تاکید بر اینکه ملت ایران و ملت‌های آزاده سپاه پاسداران را ضد تروریست شناخته و آن را نجات‌بخش ملت‌های مظلوم می‌دانند، گفت: کشورهای غربی داعش و القاعده و ... را به وجود آوردند، اما سپاه پاسداران طومار این‌ها را در هم پیچید و باید هم از این نیروی مقتدر عصبانی باشند.

به گزارش موج خبر از خرم‌آباد، حجت‌الاسلام و المسلمین سید احمدرضا شاهرخی ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه این شهرستان، ضمن سفارش همگان به تقوای الهی، اظهار کرد: نگه داشتن عمل و کار خوب سخت‌تر از انجام دادن آن است.

وی خاطرنشان کرد: از امام باقر علیه‌السلام پرسیده شد که این نگه داشتن عمل که دشوارتر از انجام دادن آن است، چیست؟ حضرت فرمودند: شما به دیدار برادر دینی خود رفته و به وی هدیه‌ای می‌دهید، خداوند پاداش بزرگی برای شما ثبت می‌کند، اما در یک جمعی حضور یافته و می‌گویید به فلانی کمک کردم، از این‌رو آن ثوابی که بابت انجام عمل کسب کرده‌اید، تبدیل به ثواب یک کار آشکار می‌شود. در مجلس دیگر نشسته و تکرار می‌کنید و با این کار ۲ اصل ثواب از شما گرفته شده و به خودنمایی و تظاهر تبدیل می‌شود.

امام‌جمعه خرم‌آباد با اشاره به مناسبت هفته پیش‌رو و فرا رسیدن ماه رجب و میلاد باسعادت امام محمدباقر(ع) در نخستین روز از این ماه، افزود: هنگامی که روز قیامت برپا می‌شود صدایی به گوش می‌رسد و آن صدا این است که اهل ماه رجب کجا هستند، کسانی که آداب، دعا، مناجات و دستورات ماه رجب را به عمل آورده‌اند.

شاهرخی بیان داشت: ماه رجب امسال همزمان شده با دهه مبارک فجر که این نورانیت را مضاعف می‌کند.

وی با اشاره به شهادت امام علی‌النقی(ع)در روز چهارشنبه، تصریح کرد: هم امام باقر(ع) و هم امام هادی(ع) و هم دیگر ائمه بزرگوار ۲ راهبرد مهم داشتند، نخست جهاد تبیین و احیا اسلام، اسلامی که چهره آن توسط بنی‌امیه مخدوش شده بود.

امام جمعه خرم‌آباد، ایجاد جریان دینی، فرهنگی و سیاسی را دیگر راهبرد ائمه اطهار علیه‌السلام عنوان و خاطرنشان کرد: امروز زورگویان عالم ببینند که از طاغوت‌های آن زمان آیا خبری هست یا ائمه اطهار علیه‌السلام.

شاهرخی ادامه داد: کشورهای غربی در آشوب‌ها و فتنه‌ها به اهداف خود نرسیدند، از این‌رو اما به دنبال راهبردهای دیگری است، به دنبال این است که نمایندگان و سفرای جمهوری اسلامی را در کشورهای خارجی به داخل کشور برگردانند.

وی با بیان اینکه دشمنان به دنبال حذف ایران از نهادهای بین‌المللی است، افزود: به بهانه دروغ فروش پهپادهای ایران به روسیه، به دنبال این است که بگوید قطعنامه ۲۲۳۱ سازمان ملل لغو شده است.

امام جمعه خرم‌آباد تصریح کرد: در همین راستا از برخی چهره‌های شناخته شده ورزشی و هنری در راستای به انزوا کشیدن ایران استفاده می‌کنند که باید هوشیار بود.

شاهرخی با اشاره به تلاش غرب برای تحریم کردن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، تصریح کرد: اینکه سپاه پاسداران به عنوان تروریست اعلام می‌شود از جمله برنامه‌های دشمن است، چرا که ۴۳ سال است با وجود هزینه بسیار اما از ایران شکست خورده و به اهداف خود نرسیده‌اند.

وی با بیان اینکه دشمنان، مردم ایران و دین و ایمان آنان را نمی‌شناسند، گفت: (دشمنان) پیوند مردم ایران به ولی‌فقیه و روحانیت را نمی‌دانند، از عمق دلبستگی مردم ایران به نیروهای مسلح و بسیج خبر ندارند.

امام جمعه خرم‌آباد به قدرت نظامی ایران در بین کشورهای دنیا اشاره و بیان کرد: این قدرت نظامی با تکیه بر توان داخلی و ایمان و تعهد و تخصص نیروهای این مرز و بوم به دست آمده است.

شاهرخی اظهار کرد: امروز محور مقاومت در منطقه حرف نخست را می‌زند و از این‌رو عصبانی هستند و این عصبانیت را با قرار دادن نام سپاه قهرمان به عنوان تروریست نشان می‌دهند.

وی با تاکید بر اینکه ملت ایران و ملت‌های آزاده سپاه پاسداران را ضد تروریست شناخته و آن را نجات‌بخش ملت‌های مظلوم می‌دانند، گفت: کشورهای غربی داعش و القاعده و ... را به وجود آوردند، اما سپاه پاسداران طومار این‌ها را در هم پیچید و باید هم از این نیروی مقتدر عصبانی باشند.

امام جمعه خرم‌آباد خاطرنشان کرد: ملت نجیب و صبور و آگاه ایران با اتحاد و اعتماد به وعده‌های الهی و پیروی از فرامین رهبری همه این مراحل را پشت سر خواهد گذاشت، ضرباتی که سپاه و نیروهای مسلح در هوا، زمین و دریا به نیرهای دشمن وارد کردند، طبیعی است که موجب عصبانیت شما شود.

شاهرخی بیان داشت: مرم ایران برای رسیدن به ارتقای فرهنگی محکم ایستاده‌اند، از این رو باید سرمایه اجتماعی مردم را حفظ کرده و بهترین خدمات‌رسانی را به آنان داشته باشیم.

پایان پیام/

منبع خبر:فارس

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir