۷۳درصد پرونده‌های مراکز مشاوره کلانتری‌های لرستان منجر به سازش شد

۷۳درصد پرونده‌های مراکز مشاوره کلانتری‌های لرستان منجر به سازش شد
شناسه خبـر : ۱۱۸۹۷۳ پنجشنبه ۲۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۲

فرمانده انتظامی لرستان گفت: طی ۹ ماهه امسال ۷۳ درصد از پرونده‌های مراکز مشاوره و مددکاری کلانتری‌های این استان منجر به صلح و سازش شده است.

به گزارش خبرنگار موج خبر، سردار یحیی الهی امروز پنج شنبه در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: مشاوره، فرآیندی است که از طریق آن به اشخاص کمک می‌شود که اهداف خود را مشخص کنند، تصمیم‌گیری مناسب داشته باشد و مسائل فردی، اجتماعی و تحصیلی خود را حل کنند.

وی خدماتی که به صورت رایگان در مرکز و دوایر مشاوره کلانترهای لرستان ارائه می‌شود را شامل مشاوره خانوادگی، فردی، تربیتی، تحصیلی، روانی، شغلی، اقتصادی، ازدواج، تحصیلی، حقوقی و روان سنجی اعلام کرد و افزود: هدف از تأسیس مراکز مشاوره ایجاد رابطه نزدیک و صمیمی همراه با اعتماد بین مردم و پلیس، شناسایی ریشه‌ها و زمینه‌های بروز رفتارهای ناهنجار و بزهکارانه، کاهش بار انتظامی و قضائی پلیس و کاهش مشکلات اجتماعی مردم است.

فرمانده انتظامی لرستان، گفت: در ۹ ماهه سال جاری ۱۱ هزار و ۶۴۴ مورد خدمات مشاوره توسط مشاوران مرکز و مددکاران کلانتری‌های سطح استان انجام گرفته است که از این تعداد هزار و ۲۸۶ مورد مربوط به خدمات در مرکز مشاوره آرامش معاونت فرهنگی و اجتماعی استان و ۱۰ هزار و ۳۵۸ مورد مربوط به دوایر مددکاری کلانتری‌های استان بوده که ۷۳ درصد آنها منجر به صلح و سازش شده است.

سردار الهی، تصریح کرد: با تلاش کارشناسان مشاوره و مددکاری انتظامی استان در ۹ ماهه امسال شاهد افزایش ۱۴ درصدی پرونده‌های منجر به صلح و سازش ارجاعی به مرکز و دوایر مشاوره و مددکاری انتظامی لرستان نسبت به مدت مشابه سال قبل بوده‌ایم.

وی، عنوان کرد: مرکز و دوایر مشاوره کلانتری‌های سطح استان همه روزه آماده ارائه خدمات مشاوره‌ای رایگان در زمینه‌های مختلف به شهروندان هستند.

منبع خبر:مهر

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir