ایجاد نا امیدی در مردم نقشه دشمن است

ایجاد نا امیدی در مردم نقشه دشمن است
شناسه خبـر : ۱۱۸۶۰۸ دوشنبه ۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۴

رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی لرستان با بیان اینکه ایجاد یاس و ناامیدی در مردم نقشه و راهبرد دشمن است، گفت: جوانان و نخبگان باید در میدان رسانه نقش‌آفرینی کنند.

 به گزارش موج خبر از خرم‌آباد، حجت‌الاسلام سید اسماعیل حسینی مازندرانی امروز در همایش آگاه‌سازی سیاسی و جهاد تبیین خانواده‌های نیروهای مسلح، اظهار داشت: امروز در برهه‌ای از تاریخ قرار داریم که دشمنان قسم خورده نظام جمهوری اسلامی ایران درصدد بر هم زدن کانون خانواده‌ها بر مبنای استفاده از جنگ فرهنگی هستند، جنگی که نه تنها عقاید و تفکرات، بلکه هسته مرکزی و دوام و استحکام خانواده را نشانه گرفته و در این بین تنها راه مقابله با این گونه تهدیدات، بصیرت‌افزایی و ارتقای سطح معنویت خانواده‌ها است.

وی با اشاره به موضوع اشاعه یأس و نا امیدی از سوی دشمنان، افزود: یکی از مؤثرترین راه‌های استعمارگران در تحت سیطره خود قرار دادن سایر کشورها و  اشاعه یأس و ناامیدی در جامعه آن کشوراست، دشمنان قسم خورده ایران اسلامی به ویژه آمریکا که در این چهار دهه نتوانسته با ترفندهای مختلف از جمله جنگ افروزی در ایران، شبیخون فرهنگی و غیره کاری کنند، در این اواخر متوسل به راهبرد یأس پراکنی در جامعه شده‌اند و با صحه گذاشتن بر آشوب‌های اخیر، نارضایتی‌ها و تشدید نافرمانی مدنی می‌خواهند اختلافات میان مردم و دولتمردان را زیاد کنند.

رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی لرستان عنوان کرد: بزرگنمایی مشکلات مردم، کوچک شمردن اقدامات مؤثر و اساسی، تحریف و انکار واقعیت‌ها با جعل و دروغ و با وارونه نشان دادن حقیقت، اقدام‌های خصمانه خود را که جز انتقام از ملت ایران و براندازی نظام نیست، عملی کنند.

 وی با اشاره به اهداف دشمنان ملت ایران در مسموم ساختن افکار مردم بیان کرد: دشمنان ملت ایران با تحرکات همه جانبه خود سعی بر این دارند که افکار مردم جامعه را مسموم ساخته و طوری وانمود کنند که آینده این کشور و مردم تاریک و چشم‌انداز روشنی برایشان میسر و مقدور نخواهد بود.

حسینی مازندرانی با بیان اینکه رسانه‌های داخلی که در معرفی ماهیت واقعی اغتشاشات نقش خودشان را خوب ایفا کردند، گفت: متاسفانه تعدادی از رسانه‌ها که با انتشار و انعکاس خبرهای کذب و جعلی در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی روح جامعه را تحت تأثیر قراردادند، این چند رسانه که ماهیتشان هم مشخص است باید به مردم پاسخ دهند که چنین خبرهای کذب و دروغی که منتشر کردند از کجا نشأت گرفته است؟ چه هدفی را دنبال می‌کردند؟ رسانه‌هایی که باید در خط مقدم مقابله با دشمن قرار بگیرند چرا وسیله و ابزاری برای دشمن شده‌اند؟

وی با اشاره به هوشیاری در مقابل توطئه‌های دشمن به ویژه در عرصه رسانه و فضای مجازی گفت: هوشیاری در مقابل توطئه‌های دشمن به ویژه در عرصه فضای مجازی، رسانه‌ها، شناخت دقیق، هوشمندانه و جلوگیری از طرح‌های مخرب دشمنان باید از سوی همگان، خاصه خانواده‌ها جدی گرفته شود، چون به فرمایش مقام معظم رهبری، انعکاس تصاویر خوب و بد از یک نظام، می‌تواند افکار جمعی را مخدوش، امیدوار، ناامید، عصبانی و یا شاد کند.

حسینی مازندرانی در ادامه به نقش آفرینی نخبگان و جوانان در میدان رسانه اشاره کرد و گفت: مسئولان و نخبگان کشور به خصوص جوانان بایستی در این برهه از زمان در میدان جنگ رسانه‌ای و تبلیغی با درایت نقش آفرینی کنند و با شکستن محاصره تبلیغاتی دشمن، امید به آینده را در خود و دیگران رشد داده و پیش قدم باشند.

وی تصریح کرد: اولین قدم و نخستین اقدامی که در این فضای غبارآلود باید انجام داد شناخت و معرفت دشمن‌شناسی است، اگر دشمن را از دوست تشخیص و تمیز ندهیم و به درستی از ابعاد آن آگاه نباشیم مقابله با دشمنان بی اثر و یا کم اثر خواهد بود.

رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی لرستان، خاطرنشان کرد: با این همه هجمه که در فضای مجازی و عمومی آن هم با حمایت پول‌های کثیف برخی دولت‌ها در اتاق فرمانشان بر علیه کشورمان و تصاویر غلط و جوسازی که صورت می‌گیرد، باید هوشیار بود و با آگاهی از مکر و فریب دشمنان، چند گامی جلوتر حرکت کرد.

وی اظهار داشت: خانواده‌ها، مردم جامعه و به ویژه جوانان باید بدانند توسعه و پیشرفت کشور در گرو سعی و تلاش افراد این جامعه است و بیگانگان برای رفع مشکلات کشور ما کاری نخواهند کرد از این رو اگر محاصره تبلیغاتی و جوسازی دشمن را علیه ملت ایران بشکنیم، تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی موجود کشور رفع و ماهیت واقعی اغتشاشگران نیز برای عموم مردم بر ملا خواهد شد.

انتهای پیام/645/

منبع خبر:تسنیم

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir