نقشه دشمنان ایجاد یاس و ناامیدی در بین مردم است

نقشه دشمنان ایجاد یاس و ناامیدی در بین مردم است
شناسه خبـر : ۱۱۸۵۰۰ جمعه ۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۷

نماینده ولی‌فقیه در لرستان تاکید کرد: نقشه دشمنان ایجاد یاس و ناامیدی در بین مردم کشور است.

به گزارش خبرنگار موج خبر، حجت الاسلام سید احمدرضا شاهرخی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه خرم آباد در مصلای الغدیر این شهر در سخنانی با سفارش همگان به رعایت تقوای الهی، انجام واجبات، ترک محرمات و پرهیز از شبهات، اظهار داشت: یکشنبه چهارم دی ماه، میلاد حضرت عیسی (ع) است، پیامبری که مورد احترام همه ما مسلمانان است و به این پیامبر عظیم شأن هم مانند دیگر پیامبران بزرگ احترام می‌گذاریم، این روز را به همه هم میهنان مسیحی تبریک می گویم.

نیازمند ادامه نهضت سوادآموزی هستیم

وی در ادامه با اشاره به سالروز تشکیل نهضت سواد آموزی به فرمان امام راحل در سال ۵۸، عنوان کرد: کشور ما همچنان نیازمند ادامه این نهضت سواد آموزی است، از همه آموزش دهندگان در نهضت سوادآموزی تقدیر و تشکر می‌کنم که در این مسیر خداپسندانه مجاهدت می‌کنند، قطعاً پاداش فراوانی در نزد خداوند دارند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان، بیان داشت: البته بر اساس قوانین انتظار می‌رود که مسئولان و دستگاه‌های مرتبط به درخواست‌ها و تقاضاهای این قشر زحمتکش توجه کنند، ما هنوز در استان بیش از ۴۲ هزار بی سواد داریم که عدد زیادی است و باید همه دستگاه‌ها به کمک سازمان آموزش و پرورش بیایند و کمک کنند تا دیو بی سوادی ریشه کن شود، چون تلاش در جهت سوادآموزی امری است که همه دستگاه‌ها باید کمک کنند، اینکه دور هم بنشینند و مصوباتی تصویب شود، اما در عمل ناقص اجرا شوند و همکاری‌های لازم صورت نگیرد، پسندیده نیست.

حجت الاسلام شاهرخی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالروز شهادت حسین غفاری به دست دژخیمان رژیم پهلوی در زندان، گفت: برای این عالم بزرگوار که در آن روزهای سخت و دشوار پیام امام را می‌رساند و در مسیر امام حرکت می‌کردند علو درجات را درخواست می‌کنم.

پیروزی انقلاب شروع حرکت در مسیر پیشرفت بود

وی در ادامه با اشاره به سالروز شهادت حضرت فاطمه (س)، بیان داشت: پیامبر اسلام می‌فرماید که فاطمه (س) روح و جان و من است، هر فضیلتی که در امام علی (ع) هست، همان فضیلت برای حضرت فاطمه (س) است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تاکید بر اینکه مدیریت خانه، مدیریت فرزندان، تنظیم امور خانه، تکریم فرزندان، احترام به فرزندان، رفتار آرامش بخش در درون خانه، اظهار محبت، احترام به همسر، همکاری متقابل، صبر بر ناملایمات، راز داری و… از جمله خصوصیات برجسته حضرت فاطمه (س) بوده است، افزود: همه به خصوص بانوان، امروز بیش از گذشته به این صفات و برجستگی‌ها نیازمند هستیم.

حجت الاسلام شاهرخی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه پیروزی ملت ایران در سرنگونی رژیم سابق و استقرار نظام جمهوری اسلامی آغاز یک حرکت بود، گفت: پیروزی انقلاب اسلامی، انتهای حرکت انقلاب نبود، بلکه شروع یک حرکت برای پیشرفت در نگاه و منطق اسلام و حوزه‌های مختلف علم، اخلاق، اقتصاد، عدالت، رفاه عمومی، عبودیت و تقرب به درگاه خداوند بود نه پیشرفت مادی که کشورهای غربی دنبال می‌کنند.

وی، بیان داشت: این پیشرفت همه جانبه باید نهایتاً به تمدن نوین اسلامی ختم شود، موتور محرکه چنین پیشرفتی امید است، جمعی که حرکت می‌کنند تا به قله نائل شوند، سختی‌ها، دشواری‌ها، فراز و نشیب‌ها در مسیر آنها است، اما آن چیزی که آنها را وادار می‌کند که حرکت کنند امید برای رسیدن به قله افتخار است، ناامیدی مانع پیشرفت است.

نقشه دشمنان ایجاد یاس و ناامیدی در بین مردم است

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تاکید بر اینکه ملتی که امید دارد جلوتر از مسئولان حرکت می‌کند و حتی مسئولان را به دنبال خودش می‌کشاند، افزود: ملت امیدوار جلوتر از مدیران و مسئولان جامعه حرکت می‌کند.

حجت الاسلام شاهرخی با بیان اینکه ما گروههای جهادی و انقلابی را در دور ترین نقاط مشاهده می‌کنیم، اینها همه حکایت از این امید است، بیان داشت: باید این امید را تقویت کرد.

وی با بیان اینکه آمریکا و حامیان منطقه‌ای آمریکا روی امید ایران اسلامی متمرکز شده‌اند، افزود: تمام این شیطنت‌ها برای ناامید سازی است، نقشه دشمنان ایجاد یاس است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان، تاکید کرد: ما هیچ گاه دچار یاس و ناامیدی نمی‌شویم، با وجود ظرفیت‌های بالا چرا ما باید ناامید باشیم؟ کشوری که این همه ظرفیت و استعداد دارد امیدوار است برای رسیدن به قله‌های افتخار، در این راستا باید خود مردم هم کمک کنند، این استان نیازمند چندین صنعت پتروشیمی، کشت و صنعت، صنایع تبدیلی، سردخانه‌های صنعتی و… است.

مردم هم در کنار مسئولان پای کار بیایند

حجت الاسلام شاهرخی، گفت: گردشگری و در نهایت تولید و اشتغال دانش بنیان در راستای ایجاد ارزش افزوده در استان باید مورد توجه قرار گیرد.

وی، افزود: مدیران در حال تلاش برای جذب سرمایه گذاران است و مردم هم باید همکاری کنند، من مصادیقی از این عدم همکاری دارم، اما بازگو نمی‌کنم که سرمایه گذارانی آمده‌اند و عدم به دلیل عدم همکاری مردم رفته‌اند، بنا بر این عدم همراهی مردم سبب عدم سرمایه گذاری می‌شود و آنهایی که علاقه مند به اشتغال فرزندانشان هستند باید در عمل با سرمایه گذاران همکاری کنند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان، بیان داشت: نقطه متمرکز و موتور متحرکه پیشرفت در استان و کشور ایجاد امید با توجه به این همه ظرفیت فراوان در استان است.

منبع خبر:مهر

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir