پروژه‌های سدسازی لرستان تکمیل شوند/ بحران تأمین آب شرب در کمین!

پروژه‌های سدسازی لرستان تکمیل شوند/ بحران تأمین آب شرب در کمین!
شناسه خبـر : ۱۱۶۳۶۵ پنجشنبه ۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۸

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: اگر پروژه‌های سدسازی لرستان اجرا و تکمیل نشوند در آینده شاهد بحران تأمین آب شرب در استان خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار موج خبر، محمدرضا رضایی کوچی عصر پنج شنبه در جلسه نهایی پیگیری و نظارت میدانی رئیس مجلس شورای اسلامی در لرستان با اشاره به اینکه بر اساس بازدیدی که از شهرستان‌های لرستان داشتیم، دو پروژه برای هر شهرستان در نظر گرفته شده است، اظهار داشت: احداث شبکه ریلی یکی از مطالبات جدی مردم لرستان محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه شبکه ریلی لرستان می‌تواند کل مسیر انتقال کالا را از لرستان فراهم کند و موجب توسعه استان شود، ادامه داد: در این راستا اختصاص اعتبار از محل منابع تهاتر نفت برای این پروژه در نظر گرفته شده است.

رضایی کوچی با اشاره پروژه راهسازی الیگودرز- داران، تصفیه خانه فاضلاب ازنا و جاده ازنا - شازند گفت: در این سفر این پروژه‌ها به عنوان اولویت برای شهرستان‌های لرستان در نظر گرفته شدند.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی همچنین تکمیل پروژه کنار گذر دورود، بیمارستان ۲۵۰ تختخوابی دورود، تکمیل سد آبسرده و راه آهن بروجرد را از دیگر اولویت‌ها در این سفر برشمرد و گفت: تأمین زمین برای احداث واحدهای مسکن ملی و احداث بیمارستان ۵۵۰ تختخوابی خرم آباد از دیگر اولویت‌های این سفر است.

وی با بیان اینکه متأسفانه هیچ شهری در لرستان از آب شرب پایدار برخوردار نیست، عنوان کرد: این در حالیست که لرستان دو برابر میانگین کشور بارندگی دارد.

رضایی کوچی با بیان اینکه پروژه‌های سدسازی لرستان بین ۱۰ تا ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند و آنهایی که تکمیل شده‌اند هم هنوز شبکه پایاب آنها اجرا یا تکمیل نشده است، ادامه داد: اگر پروژه‌های سدسازی لرستان اجرا و تکمیل نشوند در آینده شاهد بحران تأمین آب شرب در استان خواهیم بود.

وی با اشاره مصوبه ساماندهی حریم قلعه فلک‌الافلاک و اختصاص اعتبار برای این امر در بودجه سال آینده گفت: به دستور رئیس مجلس برای ساماندهی حریم قلعه در بودجه سال آینده اعتبار لازم اختصاص پیدا خواهد کرد.

وی همچنین تکمیل جاده کوهدشت - زانوگه، سه راه بابازید- سیمره، جاده الشتر - بروجرد و تصفیه خانه فاضلاب الشتر را از دیگر اولویت‌های این سفر عنوان کرد و گفت: تکمیل دیواره ساحلی شهر معمولان از دیگر مصوبات این سفر در نظر گرفته شده است.

منبع خبر:مهر

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir