وجود مشکلات زیرساختی اجازه شکوفایی و توسعه را در استان را نمی دهد

وجود مشکلات زیرساختی اجازه شکوفایی و توسعه را در استان را نمی دهد
شناسه خبـر : ۱۱۶۳۳۹ پنجشنبه ۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۳

استاندار لرستان گفت: از نظر کشاورزی، شیلات، دامپروری و زنبورداری در استان ظرفیت های قابل توجهی وجود دارد ، با این وجود مشکلات زیرساختی اجازه شکوفایی و توسعه را از این بخش گرفته اند.

به گزارش موج خبر، فرهاد زیویار در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه لرستان با حضور محمد باقر قالیباف رئیس مجلس با بیان اینکه مادامی که مشکلات زیرساختی وجود دارند نمی توان انتظار توسعه داشت، اظهار داشت: به رغم جمعیت بالای استان نسبت به بیشتر استان‌های هم جوار، متأسفانه در تخصیص اعتبارات و رفع مشکلات زیرساختی پایین‌تر دیده می‌شود.

وی با بیان اینکه بسیاری از نیازهای زیرساختی استان می‌بایست خیلی سال‌ها پیش دیده شده و برای آن برنامه ریزی می شده است ، تصریح کرد : لرستان از بعد کشاورزی، شیلات، دامپروری و زنبورداری حرف های زیادی برای گفتن دارد ولی با این وجود مشکلات زیرساختی اجازه ی شکوفایی کامل را از این بخش گرفته‌اند.

استاندار لرستان گفت : بخش راه و ترابری از دیگر موانع زیرساختی در استان است که انتظار داریم رئیس مجلس نسبت به تخصیص اعتباراتی برای رفع آنها  و به ویژه در راه های مواصلاتی با استانهای هم جوار پیگیری جدی داشته باشند. 

زیویار نیازهای آبی و روان آبی در حوزه کشاورزی را یکی از ضروریات استان برشمرد و بیان کرد: طبق گزارش سازمان برنامه و بودجه نیاز آب ذخیره ای در استان بین چهار تا پنج میلیارد مترمکعب می باشد و این در شرایطی است که در حال حاضر آب ذخیره شده در استان تنها ۲۰۰ میلیون مترمکعب است.

وی اضافه کرد: تکمیل پروژه سد معشوره نیز یکی از مطالبات مهم لرستان است چراکه با بهره برداری از آن، بخش کشاورزی چند شهرستان از جمله خرم آباد، دلفان، کوهدشت، چگنی و رومشکان تقویت خواهد شد.

وی پیشرفت فیزیکی این پروژه را ۲۵ درصد اعلام و تصریح کرد: چنانچه مجلس شورای اسلامی  نگاه ویژه تری به آن داشته باشند تا پایان سال بخش مهمی از پروژه را پیش خواهیم برد.

استاندار لرستان همچنین گفت: آزادسازی و ثبت جهانی اثر تاریخی قلعه فلک الافلاک به عنوان یک ظرفیت بزرگ گردشگری مسیردیگری برای توسعه استان است که در صورت تامین اعتبارات لازم برای آزادسازی و مرمت آن، باعث شکوفایی سایر ظرفیت های گردشگری استان می شود.

زیویار اظهار کرد: در بخش واحدهای تولیدی نیز اعتباری بالغ بر۱۰ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال به استان تخصیص داده شد، که ۲.۵ برابر تقاضاها را در این زمینه  بررسی و تصویب شده است و انتظار می رود این رقم سال آتی افزایش یابد.

انتهای پیام/

منبع خبر:ایلنا

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir